شناسهٔ خبر: 67313516 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

لزوم تثبیت نرخ ارز برای کنترل قیمت ها

رئیس اتاق اصناف با اشاره به لزوم تثبیت نرخ ارز گفت: هرموقع گرانی ایجاد میشود به سراغ اصناف می آیند اما بی تردید گرانی کالاها از افزایش نرخ ارز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف اظهار داشت: اولین کاری که در اتاق اصناف انجام دادم، اصلاح قانون نظام صنفی بود که بیش از ١ سال پشت درهای کمیسیون‌های متعدد مجلس شورای اسلامی مانده بود.

وی افزود: در قانون نظام صنفی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد؛ این محدودیت وجود داشت که روسای اتحادیه‌های صنفی نمی توانستند دو دوره فعالیت کنند اما در هیچ سندیکا و نهادی نمی‌بینم که محدودیت وجود یک رئیس در دو دوره وجود داشته باشد؛حتی وزیر میتواند دوبار رای اعتماد از مجلس بگیرد یا نمایندگان مجلس یا شورای شهر این محدودیت را ندارند.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: بنده این موضوع را در جلسات متعدد با مسئولان مختلف و از جمله رئیس مجلس مطرح کردم؛ زمانی که ابعاد این قانون تبعیض‌آمیز را مطرح کردم، بلافاصله رسیدگی‌ها توسط مجلس صورت گرفت و در دستور قرار گرفت که اصلاح شود.

وی افزود: قانونی که ١ سال در نوبت اصلاح بود، در کمتر از شش ماه در مجلس به تصویب رسید. هر چند که در شورای نگهبان به سبب برخی ایرادات در رفت و آمد است اما انحصار شکسته شد و محدودیت برداشته شد.

رئیس اتاق اصناف گفت: یک‌پنجم تولید ناخالص ملی توسط اصناف انجام میشود و باید در یک‌پنجم تصمیمات اقتصادی کشور نقش داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به لزوم تثبیت نرخ ارز گفت: هرموقع گرانی ایجاد میشود به سراغ اصناف می آیند اما بی تردید گرانی کالاها از افزایش نرخ ارز می آید.

نظر شما