شناسهٔ خبر: 67313390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

نظامنامه رشد اقتصادی مازندران تدوین شد

ساری - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از تدوین و ابلاغ نظامنامه رشد اقتصادی این استان به دستگاه های اجرایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله پور بعدازظهر شنبه در جلسه کارگروه سرمایه گذاری مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی مسئله محور با محوریت رشد اقتصادی استان مازندران اضافه کرد: با توجه به گفتمان دولت سیزدهم طی چند سال اخیر به مساله بهره‌وری توجه ویژه‌ای شده است.

وی موضوع بهره‌وری را یکی از مسائل مهم در تحقق رشد اقتصادی بیان کرد و گفت: با تاکید بر مساله رشد اقتصادی و بهره‌وری مسائل استان را دنبال می‌کنیم.

وی از تدوین و ابلاغ نظامنامه رشد اقتصادی خبر داد و افزود: با نگاه زنجیره تأمین و ارزش این مسائل را مورد توجه قرار می‌دهیم و طی سه سال گذشته برنامه رشد اقتصادی استان تدوین به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

فتح الله پور گفت: برای بررسی رشد اقتصادی یکسری حوزه‌های مؤثر شناسایی شد و تحقق آنها در رشد اقتصادی بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از احصای چندین مساله مهم خبر داد و افزود: مسائل اساسی در چهار حوزه اولویت‌دار مشخص شده است زراعت باغبانی، صنعت، زنجیره بازاریابی، حمل و نقل و لجستیک و آب و انرژی خبر داد.

وی ناترازی انرژی، پایین بودن سلامت غذایی، نبود پایداری بازار تولید مرکبات تولید مرکبات، پایین بودن عملکرد تولید در هکتار مرکبات، پایین بودن بازار و توان رقابت واحدهای کوچک و متوسط صنایع غذایی، ضعف حمل و نقل ترکیبی و لجستیک، برای ترانزیت و صادرات کالاهای استان را از دیگر مسائل اولویت‌دار برشمرد.

نظر شما