شناسهٔ خبر: 67313160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شورش علیه لابی یهودی در ایالات متحده/سیاست داخلی با پول و ترس طراحی می‌شود

الکساندریا اوکاسیو کورتز، یکی از اعضای بانفوذ حزب دموکرات، اظهار داشت که سیاستمداران در ایالات متحده در چنگال لابی یهودی اسیر هستند و هیچ کس جرأت انتقاد از اسرائیل را به دلیل ترس ندارد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در حالی که زمان برای انتخابات ریاست‌جمهوری و کنگره در ایالات متحده در حال سپری شدن است، لابی یهودی در واشنگتن میلیون‌ها دلار برای حذف سیاستمداران ضداسرائیلی از رقابت هزینه می‌کند.

گفتنی است، لابی یهودی که سیاستمداران آمریکایی ضداسرائیلی و طرفدار فلسطین را هدف قرار می‌دهد، مستقیماً با ارائه حمایت‌های مالی گسترده، در سیاست آمریکا مداخله می‌کند تا از انتخاب هر فردی که مخالف این نام‌ها باشد، اطمینان حاصل نماید.

برخی از سیاستمداران پرچم شورش علیه این مداخله را برافراشتند. برنی سندرز، یکی از سناتورهای برجسته ایالات متحده، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، این سوال را مطرح کرد که "آیا ما یک دموکراسی هستیم یا یک الیگارشی؟"
 
وی در این باره به کمپین 14.5 میلیون دلاری بدنامی که توسط AIPAC، سازمان چتر لابی یهودی در آمریکا، علیه جمال بومن، نماینده دموکرات کنگره انجام شد، اشاره کرد.

سندرز از ایالات متحده خواست تا به این فعالیت‌های مخرب لابی پایان دهد و به یک سیستم تأمین مالی سیاسی روی آورد که منافع عمومی را در نظر بگیرد. جمال بومن از اولین نام‌هایی بود که در کنگره آمریکا پس از حملات هفتم اکتبر خواستار آتش‌بس در غزه شد و مشخص است که وی به همین دلیل هدف لابی یهودیان قرار گرفته است.
 
آنها با ترس عمل می‌کنند
یکی دیگر از سیاستمداران آمریکایی که علیه لابی یهودی اقدام کرد، الکساندریا اوکاسیو کورتز، یکی از اعضای با نفوذ حزب دموکرات بود. وی با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، حمایت سیاستمداران آمریکایی از اسرائیل را ناشی از ترس دانست و گفت: نمایندگان مجلس از "AIPAC" می‌ترسند، به همین دلیل با وجدان خود رأی نمی‌دهند بلکه با ترس خود رأی می‌دهند.
 
او با این سخنان، اسیر بودن کنگره نزد لابی یهودیان را فاش کرد. کورتز در پستی تاکیدکرد که دلیل اصلی این ترس، باج‌گیری مالی لابی یهودی است.
 
براساس این گزارش 61 درصد از 23 میلیون دلار کمک‌های مالی به کمپین‌های منطقه شانزدهم در نیویورک، توسط پروژه دموکراسی متحد وابسته به "AIPAC" هزینه شده است. همچنین تاکید می‌شود که این هزینه بالاترین مبلغی است که تاکنون پرداخت شده است.

 

نظر شما