شناسهٔ خبر: 67312896 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رپرتاژ آگهی

تفریحاتی که در تابستان باید در تهران تجربه کنید

صاحب‌خبر -

تهران به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار، هر سال به‌خصوص در فصل تابستان، میزبان گردشگرانی با سلیقه‌های متفاوت است. با توجه به گستردگی و تفریحات متنوعی که در این شهر وجود دارد، بهتر است برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفر خود داشته باشید تا بتوانید از زمان و سفر خود بهره کافی ببرید. با کجارو همراه باشید تا با جاهای دیدنی و تفریحات تهران در تابستان بیشتر آشنا شوید. 

تفریحاتی که در تابستان باید در تهران تجربه کنید

سورتمه دربند

یکی از بهترین نقاطی که در سفر به تهران و در فصل تابستان می‌توانید تجربه کنید، منطقه دربند و امکانات تفریحی آن است. در کنار آب‌وهوای خنک کوهستانی، چایخانه‌ها و رستوران‌ها، اگر به‌سمت خیابان گلاب‌دره بروید، می‌توانید در سورتمه دربند روز هیجان‌انگیزی را سپری کنید. این مجموعه که در بوستان گلاب‌‌دره و در ارتفاعات دربند قرار دارد، اولین سورتمه تهران است و یکی از طولانی‌ترین پیست‌های سورتمه‌سواری کشور را دارد. شما می‌توانید در کابین‌های ایمن سورتمه دربند، ۱,۲۰۰ متر را با سرعت حداکثر ۴۰ کیلومتر بر ساعت در مسیری پرپیچ‌وخم و هیجان‌انگیز طی کنید. علاوه بر سورتمه می‌توانید از سافاری پارک وحشت و سینما پرواز در مجموعه نیز لذت ببرید.

تله کابین توچال

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در فصل تابستان، بام تهران و مجموعه تله‌کابین توچال است که در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد. این تله‌کابین از سال ۱۳۵۳ خورشیدی فعالیت می‌کند و دارای سه خط اصلی با هفت ایستگاه، سه خط تله‌سی‌یژ و یک خط تله‌اسکی مجهز است. خطوط اصلی این تله‌کابین حدود ۷,۵۰۰ متر طول دارند و کابین‌ها در مسیر با سرعت چهار متر بر ثانیه حرکت می‌کنند؛ بنابراین، فرصت کافی برای تماشای منظره تهران و کوه‌های اطراف را برای گردشگران فراهم می‌آورند. از دیگر تفریحات مجموعه تله‌کابین توچال می‌توان به سورتمه ریلی، زیپ‌لاین، بازی‌های وی‌آر و بانجی جامپینگ اشاره کرد.

پارک آبی اوپارک

پارک آبی اوپارک تهران یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیزی است که می‌توانید در گرمای پایتخت و در فصل تابستان تجربه کنید. این مجموعه در آزادراه تهران-کرج و در بلوار کوهک قرار دارد. اوپارک تهران که آمادگی پذیرایی از ۳,۰۰۰ نفر را دارد، فضای بسیار مناسبی برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی است. این مجموعه توسط یک شرکت کانادایی تجهیز و با رعایت دقیق ایمنی و امکاناتی لوکس طراحی شده است. سرسره‌های متعدد، رودخانه خروشان، استخرهای گوناگون و جکوزی از امکاناتی هستند که گردشگران در تمام رده‌های سنی را سرگرم می‌‌کنند.

پل طبیعت

یکی از جاهای دیدنی و نمادهای شهرهای تهران پل طبیعت است. وقتی هوا رو به گرمی‌ می‌رود، پیاده‌روی‌های شبانه یکی از تفریحات محبوب میان مردم است. پل طبیعت که از روی بزرگراه مدرس عبور و دو پارک آب‌و آتش و پارک طالقانی را به هم متصل می‌کند، یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران است و اطراف آن امکانات تفریحی و رفاهی همچون رستوران، کافه، شهربازی و پیست اسکیت وجود دارد. این پل در شب بسیار دیدنی و زیبا است و با نورپردازی‌های منحصربه‌فرد، جلوه‌ای متفاوت پیدا می‌کند. 

دریاچه پارک چیتگر

دریاچه چیتگر از جاهای دیدنی تهران است که در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار دارد. بسیاری از گردشگران در فصل تابستان، بازدید از این دریاچه مصنوعی را به شب و ساعت‌های پایانی روز موکول می‌کنند. در این ساعت‌ها باد خنک و ملایمی در اطراف دریاچه چیتگر در جریان است و تمام امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه از جمله کافه‌ها و رستوران‌ها، مراکز خرید، قایق‌سواری و شهربازی فعال هستند. علاوه بر این شما می‌توانید در اطراف دریاچه و زیر نور ماه دوچرخه‌سواری کنید. 

پارک جنگلی وردآورد

تفریحاتی که در تابستان باید در تهران تجربه کنید

پارک جنگلی وردآورد در غرب تهران و نزدیکی کوه‌های وردآورد قرار گرفته است. علاوه بر پوشش گیاهی متنوع، این پارک امکاناتی همچون پیست دوچرخه‌سواری، زمین ورزشی (والیبال، فوتبال، تنیس)، زمین بازی، آلاچیق‌ها، سکوهای سیمانی، چمن مصنوعی، مبلمان پارکی، سرویس بهداشتی، سیستم روشنایی، بوفه، رستوران و... را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این پارک با آب و هوایی سالم و تمیز، در روزهای آخر هفته و تابستان‌ها به یکی از تفرجگاه‌های شلوغ شهر تهران تبدیل می‌شود.

کارتینگ مجموعه آزادی

اگر عاشق رانندگی با سرعت بالا هستید، حتما کارتینگ مجموعه آزادی را تجربه کنید. این پیست با طول ۸۰۰ متر، در ضلع شرقی استادیوم آزادی قرار دارد و به‌عنوان یکی از بهترین پیست‌های کارتینگ تهران با استانداردهای جهانی شناخته می‌شود. مساحت پیست ۳۰,۰۰۰ متر مربع است. پیست کارتینگ آزادی، مجموعه‌ای تفریحی است که شامل محوطه پینت‌بال، سالن فوتبال‌دستی و بیلیارد، فروشگاه‌های وسایل کارتینگ و کافی‌شاپ می‌شود. 

بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب

اگر به بولینگ علاقه دارید، باشگاه بولینگ انقلاب در ابتدای اتوبان نیایش از بهترین گزینه‌ها برای شما است؛ این باشگاه از مجهزترین و بهترین بولینگ‌های تهران محسوب می‌شود. بولینگ انقلاب، ۲۴ لین بولینگ با مکانیزم توپ‌برگردان اتوماتیک و سیستم امتیازدهی پیشرفته دارد و مجهز به سیستم صوتی فوق‌العاده و تهویه هوای مناسب است. همچنین این مجموعه شامل پارکینگ اختصاصی، فروشگاه مخصوص لوازم و تجهیزات بولینگ حرفه‌ای، کافه و رستوران می‌شود. 

شهربازی ارم

پارک ارم یکی از تفریحات و جاهای دیدنی پرطرف‌دار و از محبوب‌ترین شهربازی ‌های تهران است. این مجموعه در اتوبان تهران-کرج و بعد از اتوبان شهید ستاری قرار دارد. شهربازی پارک ارم شامل سه لونا پارک روباز و شهربازی سرپوشیده قلعه شادی است. در این شهربازی ۷۰ دستگاه بازی‌ متنوع وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به آبشار، استروجت، فریزبی بزرگسال، اسکیت هوایی، استخر توپ، کشتی صبا، مینی جت، آفتاب مهتاب و رالی آسفالت اشاره کرد. شهربازی ارم محبوبیت بالایی بین گروه‌های سنی مختلف دارد. 

کاخ موزه نیاوران

کاخ موزه باغ نیاوران یکی از جاهای دیدنی شمال تهران است که در محدوده میدان شهید باهنر (نیاوران) قرار دارد. این مجموعه در باغی به وسعت ۱۱ هکتار با درختان قدیمی سرسبز واقع شده است که به‌واسطه هوای خنک شمیرانات، یکی از مقاصد گردشگری محبوب تهران در تابستان محسوب می‌شود.

تفریحاتی که در تابستان باید در تهران تجربه کنید

کاخ موزه نیاوران آخرین اقامتگاه پادشاهی در ایران و یکی از سه مجموعه کاخ تاریخی شهر تهران محسوب می‌شود. این کاخ که ییلاق خانواده محمدرضا شاه پهلوی بوده است، شامل بخش‌های مختلفی همچون کاخ صاحبقرانیه، موزه حوضخانه، موزه جهان نما، موزه کتابخانه اختصاصی، کوشک احمد شاهی، کاخ اختصاصی نیاوران، موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران و باغ موزه کتیبه‌ها می‌شود. بازدید از کاخ موزه نیاوران به‌خصوص در روزهای جمعه که ترافیک کمتری در شهر جریان دارد، می‌تواند گزینه مطلوبی برای گردشگران تهران باشد.

نظر شما