شناسهٔ خبر: 67312784 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کانادا؛ متوقف شدن تحقیقات در مورد یک بیماری مرموز باعث هشدار دومین محقق شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- اقدام دولت کانادا در متوقف کردن روند تحقیقات در مورد یک بیماری مغزی ناشناس باعث هشدار  دانشمندان این کشور شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: یک دانشمند ارشد کانادایی مدعی شده است که دولت تحقیقات در مورد یک بیماری مغزی مرموز را در «نیوبرانزویک» که به عقیده او ممکن است 350 نفر را تحت تاثیر قرار داده باشد، متوقف کرده است. او دومین دانشمند فدرال است که دولت را به توقف عمدی تحقیقات متهم می کند و می گوید حجم پرونده بیشتر از آن چیزی است که دولت تصدیق کرده است.

مقامات بهداشتی در این استان شرقی برای اولین بار در سال 2021 اعلام کردند که 40 نفر از یک بیماری عصبی غیرقابل توضیح رنج می برند. یک سال بعد، کمیته ای که توسط استان تشکیل شد، تشخیص داد که این بیماران احتمالاً اشتباه تشخیص داده شده و آنها از بیماری های دیگری رنج می برند.

پروفسور ساموئل وایس، عصب‌شناس که برای آژانس فدرال کانادا -مسئول تامین مالی تحقیقات پزشکی این کشور- در یک ایمیل فاش کرد دولت عمدا جستجو برای توضیح را محدود کرده است.

افشاگری‌ها مبنی بر اینکه دانشمندان ارشد فدرال بر این باورند که دولت تحقیقات را با مشکل مواجه کرده است، برخی از آسیب‌دیدگان و خانواده‌هایشان را خشمگین کرده است که خواستار پاسخ هستند.

این خبر را در گاردین ببینید

نظر شما