شناسهٔ خبر: 67312575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آگاهی اسرائیل از ۷ اکتبر

اخیرا واحد ۸۲۰۰ که یک واحد خبره اطلاعاتی است، توانسته با رمز گشایی و مشاهده بر گزاری رزمایش‌ها و تحرکات حماس از حمله ۷ اکتبر آگاهی پیدا کند.

صاحب‌خبر -

این مطلب یادداشتی ارسالی است که در راستای احترام به ابراز بیان مخاطبان منتشر شده است

محمدحسین واحدی؛ سرویس‌های اطلاعاتی گاهی می‌گذارند برخی اتفاقات بی افتد، تا نتیجه دلخواه از آن اتفاق را بگیرند. سازمان اطلاعات اسرائیل نیز اخیرا نیز همین کار را کرد. زیرا بهانه لازم را انجام برای حمله به غزه و نابودی حماس پیدا کند. هرچند تاکنون نتوانسته به طور کامل حماس را نابود، زیرا حماس یک تفکر  است، تا یک گروه صرفا نظامی یا سیاسی.

اخیرا واحد ۸۲۰۰ که یک واحد خبره اطلاعاتی است، توانسته با رمز گشایی و مشاهده بر گزاری رزمایش‌ها و تحرکات حماس از حمله ۷ اکتبر آگاهی پیدا کند. آن‌ها ابتدا سناریویی را نوشتند و گفتند آن‌ها قصد دارند به اسرائیل حمله کنند. طبق گفته‌های کانال یازده این واحد ۸۲۰۰ حتی توانسته تعداد گروگان‌هایی را که حماس می‌خواسته بگیرد، به طور دقیق پیش بینی کند؛ که بسیار قابل تامل است.

زیرا که احجاف اطلاعاتی آن‌ها حتی بر جزئیات را نشان می‌دهد. اما مقامات اسرائیلی این گزارش را نادیده گرفتند و فکر می‌کردند نهایت ده بیست نفر از مرز عبور کرده و وارد اسرائیل شوند، و حمله‌ای بزرگی در پیش ندارند؛ که این فکر اشتباه در نهایت به ضرر آن‌ها تمام شد. واحد ۸۲۰۰ واحد نخبه‌ی اطلاعاتی و سایبری هست که زیر نظر سازمان آمان فعالیت می‌کند. وحتی با نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا همکاری و تبادل اطلاعات نیز دارند.

این گروه در پیش بینی دیگر خود فعالیت‌های حماس را قبل از ۷ اکتبر رصد می‌کرده و حتی گفته که در رزمایش‌های آن‌ها آیاتی از قرآن پخش می‌شود، که نشان دهنده‌ی یک حمله قریب‌الوقوع است.در گزارشی که آمده حتی به  دستور العمل نحوه نگهداری گروگان‌ها توسط حماس اشاره شده، و در گزارش آمده به فرماندهان حماس گفته شده که چگونه گروگان‌ها را باید نگهداری کنند؛ و حتی گفته شده به آن‌ها نباید آب و غذا بدهند و مطمئن بشوند تلفن همراه شان نیست.

البته باید اشاره کنم که این گروه نخبه ۸۲۰۰ در صحرای نقب پایگاه اصلی شنود دارد که البته موقعیت این صحرا نیز بسیار راهبردی می‌باشد؛ و اعضای آن در حوزه کد شکنی، برنامه نویسی و آی تی بسیار  تبحر دارند. به طوری که سازنده وایبر نیز در این واحد فعالیت می‌کرد. اگر بخوام دقیق بگم از نظر سایبری در خاورمیانه اول اسرائیل، بعد ایران، ترکیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس قرار می‌گیرند آنهم با کمک غربی‌ها و این قدرت ایران تاکنون خیلی جا‌ها بهش کمک کرده است.

نظر شما