شناسهٔ خبر: 67312559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به دلیل وحشت از کشته‌شدن در جبهه جنگ؛

نیویورک‌تایمز: هزاران مرد اوکراینی‌ از خدمت سربازی فرار می‌کنند!

نیویورک‌تایمز نوشته است که ده‌ها هزار نفر از مردان واجد شرایط اوکراینی خود را از افسران سربازگیری پنهان کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا در گزارشی با اشاره به هراس مردان اوکراینی از کشته شدن در جبهه جنگ علیه روسیه، نوشت که هزاران واجد شرایط خود را از چشم افسران سربازگیری ارتش اوکراین مخفی کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز نوشت: گرچه تعداد دقیق افرادی که خود را از چشم مقامات مخفی کرده‌اند، هنوز مشخص نیست اما در شهرهای بزرگ همچون کی‌یف و لویو، تعداد اعضای کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی که پیام هشدار بسیج نیرو در آنها منتشر می‌شود، به بیش از ده‌ها هزار نفر می‌رسد.

در ادامه این گزارش آمده است: مردان اوکراینی از کشته شدن در جنگ ابراز وحشت کرده‌اند و کی‌یف نیروها را بدون «آموزش کافی» به میدان نبرد می‌فرستد تا جای خالی تلفات گسترده ارتش اوکراین را پر کنند.

نیویورک‌تایمز در پایان اینگونه ارزیابی خود را جمع‌بندی کرد: تحلیلگران نظامی به طور متفق‌القول بر این باورند که فقدان آموزش کافی، کار کی‌یف را برای حفظ سنگرها در خط مقدم به شدت دشوار می‌کند.

اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ فرمان بسیج عمومی صادر کرد و از آن زمان به بعد به طور متناوب، این فرمان را تمدید کرده است و مقامات این کشور برای جلوگیری از فرار افراد واجد شرایط از خدمت سربازی، نهایت تلاش خود را به کار بسته‌اند که از جمله آن می‌توان به ممنوعیت خروج مردان اوکراینی از این کشور اشاره کرد.

نظر شما