شناسهٔ خبر: 67312495 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اهالی غزه به خوردن برگ درختان روی آورده‌اند

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در غزه مردم مجبور به خوردن برگ درختان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه امروز شنبه اعلام کرد که  قحطی به سرعت در شمال و مرکز غزه رو به افزایش است و مردم مجبور به خوردن برگ درختان هستند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه از جامعه جهانی خواست که رژیم صهیونیستی را ملزم به گشایش گذرگاه‌ها و ارسال کمک‌های بشر دوستانه کنند. پیش از این نیز نشریه سوئیسی «لوتان» در گزارش مفصلی با این تیتر که «در شمال غزه مردم برای زنده ماندن، برگ درختان را می جوشانند»، نوشته بود:«سازمان "پزشکان جهان" که چندین پایگاه پزشکی در مناطق محاصره شده فلسطین را مدیریت می کند خواستار باز کردن گذرگاه هایی است که برای عبور هزاران کامیون کمک رسانی، توسط اسرائیل مسدود شده اند».

260 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و همچنان اشغالگران رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف از جنوب تا مرکز و شمال این منطقه پرجمعیت ادامه می‌دهند. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، 37413 نفر تاکنون به شهادت رسیده و 85653 تن دیگر زخمی شده‌اند و در این میان پیکر بیش از 10 هزار شهید همچنان زیر آوار ساختمان‌ها است که جزو آمار شهدا محسوب نمی‌شود.

در همین راستا، جنبش حماس اظهار داشت: گزارش‌های روزانه وزارت بهداشت و سایر گزارش‌ها و اسناد موثقی که توسط طرف‌های حقوقی و بین‌المللی جمع‌آوری شده است، ثابت می‌کند که اکثریت شهدای جنگ ویرانگر رژیم اشغالگر علیه غزه، غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان هستند که در بمباران‌های وحشیانه ارتش صهیونیستی علیه خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز اسکان آوارگان که دشمن اشغالگر مدعی امن بودن آنها بود و... در کمال خونسردی به شهادت رسیده‌اند، تا این جنایت‌ها تا ابد سند و شاهدی بر جنایتکار بودن و توحش صهیونیست‌ها باشد.

حماس افزود: ادعاهای پوچ و بی‌اساس نتانیاهو در حالی است که علاوه بر وزارت بهداشت فلسطین، سازمان‌های بین‌المللی هم تاکنون شهادت بیش از 37 هزار و 400 غیرنظامی و زخمی شدن 85 هزار و 653 نفر دیگر را در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تأیید می‌کنند.

در بیانیه این جنبش آمده است که این آمار شهدایی است که نام آنها در بیمارستان‌ها ثبت شده است و علاوه بر آن هنوز ده‌ها هزار نفر زیر آوارها مفقود هستند یا توسط ارتش اشغالگر ربوده شده‌اند و زیر شکنجه یکی پس از دیگری به شهادت می‌رسند.

انتهای پیام

نظر شما