شناسهٔ خبر: 67312393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) شترها روی نان و کره! هنرمند ژاپنی که اشیاء روزمره را تغییر می‌دهد (تصاویر) شترها روی نان و کره! هنرمند ژاپنی که اشیاء روزمره را تغییر می‌دهد

فرادید| تاتسویا تاناکا همچنان ما را در دنیای عجیب و غریب مینیاتورهای خلاقانه خود غرق می‌کند. او در ۱۳ سال گذشته هر روز خود را وقف ساختن این صحنه‌های کوچک کرده، اما نتایج کار او تکراری نشده و مانند همیشه هیجان‌انگیز و تازه هستند. به گزارش فرادید؛ زیبایی واقعی پروژه هنری او در مواد انتخابی‌اش نهفته

صاحب‌خبر -

فرادید| تاتسویا تاناکا همچنان ما را در دنیای عجیب و غریب مینیاتورهای خلاقانه خود غرق می‌کند. او در ۱۳ سال گذشته هر روز خود را وقف ساختن این صحنه‌های کوچک کرده، اما نتایج کار او تکراری نشده و مانند همیشه هیجان‌انگیز و تازه هستند.

به گزارش فرادید؛ زیبایی واقعی پروژه هنری او در مواد انتخابی‌اش نهفته است. تاناکا از اشیاء خانگی، از نان سفید معمولی گرفته تا یک کیف پول ساده استفاده می‌کند تا به این صحنه‌های کوچک، روح زندگی بدهد. 

2

آثار مینیاتوری تاناکا بخشی از «تقویم مینیاتوری» بی‌پایان او هستند؛ پروژه‌ای که از سال ۲۰۱۱ شاهد خلق صحنه‌ای جدید با اشیاء خانگی و افراد کوچک بوده است. این آثار از هر چیزی الهام گرفته‌اند، از فرهنگ پاپ و رویدادهای دنیا گرفته تا فصول و تعطیلات. تازه‌ترین آثار او از فصل بهار الهام گرفته‌اند و شکوفه‌های گیلاس در بسیاری از ترکیبات آرام او ظاهر شده‌اند، از جمله دوچرخه‌سواران کنار رودخانه و کالسکه‌سواری آرام کنار درخت ساکورا.

3

با وجود استفاده او از اشیاء روزمره، صحنه‌های مینیاتوری که خلق می‌کند، حس شگفتی و ماجراجویی ایجاد می‌کنند. در برخی از جدیدترین ساخته‌های او، شخصیت‌های کوچکش از یک پارک آبی قاشقی بازدید می‌کنند، با یک قایق برسی به تماشای دلفین‌ها می‌روند و روی کارت بازی تنیس روی میز بازی می‌کنند. و از آنجا که اوقات فراغت این شخصیت‌های کوچک از فرهنگ به دور نیست، آن‌ها به یک کنسرت جاز هم می‌روند که با صفحات یک کتاب نورانی شده است. او قطعه دیگری با مضمون موسیقی دارد که در آن پیانو از نوار کاست ساخته شده است. تخیل او بی‌حد و حصر است! 

1

فرهنگ پاپ عنصر مهمی در آثار تاناکا است. او به تازگی تعدادی از شخصیت‌های محبوب تولیدات ژاپنی، مانند دراگون بال و استودیو جیبلی را به آثارش اضافه کرده است. در یکی از هوشمندانه‌ترین آثار تاناکا، چیهیرو از شهر اشباح، سوار قطار می‌شود. اما اگر با دقت نگاه کنید، پنجره‌ها واقعاً از سایه چشم آبی ساخته شدند. در همین حال، نوبی از دورایمون با کمک دو تکه پیاز گریه می‌کند و جزئیات طلایی کت و شلوار غرورآفرین دراگون بال در واقع تکه‌هایی از چیپس تورتیلا هستند.

5

6

4

12

11

10

9

8

Untitled

Snapinsta.app_440367986_978115943679748_5051864703204461675_n_1080

مترجم: زهرا ذوالقدر 

منبع: faradeed-194019

نظر شما