شناسهٔ خبر: 67311901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تاکید السودانی بر تقویت توان پدافند هوایی همزمان با مرحله خروج ائتلاف بین‌المللی از عراق

صاحب‌خبر -

شفقنا-«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز شنبه بر تداوم تقویت توان پدافند هوایی و نظارت بر آسمان کشور در مرحله پایان‌دهی به ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق تاکید کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از الفرات، السودانی در مراسم افتتاح مرکز جدید عملیات پدافند هوایی گفت: مرکز جدید باید به سامانه‌های نوین راداری با قدرت رصد بالا تجهیز شود تا زیرساخت‌های فرماندهی پدافند هوایی توسعه یافته و سلامت آسمان عراق تامین شود در این راه، دولت بر حمایت و تقویت این مرکز برای جلوگیری از نقض حریم هوایی و بالا بردن سطح واکنش فوری ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر عراق همچنین از تلاش‌های فرماندهان و افسران در اتمام و بهره‌برداری از این مرکز با همکاری شرکت تالس فرانسه تقدیر کرد و افزود: دولت برای این منظور 5 تریلیون دینار اختصاص داده است که 3 تریلیون دینار آن در بودجه 2024 پیش‌بینی شده است.

وی افزود: هدف حفاظت از امنیت و حاکمیت عراق در زمین، آسمان و دریا، محور اصلی برنامه دولت در زمینه دفاعی و مقابله با چالش‌های امنیتی به خصوص پس از مرحله پایان ماموریت ائتلاف بین المللی است.

نخست وزیر عراق در پایان با اشاره به تداوم تلاش‌ها در تعقیب تهدیدات تروریستی، بر ایجاد توانمندی در کشف و هشدار زودهنگام خطرات هوایی تاکید کرد.

وزارت امور خارجه عراق پیش از این از موفقیت مذاکرات با آمریکا و توافق برای تشکیل «کمیته عالی نظامی» به منظور تدوین جدل زمانی برای خروج ائتلاف بین المللی از عراق خبر داده بود.

متن این خبر در الفرات

نظر شما