شناسهٔ خبر: 67311731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برکناری وزیر اوقاف تونس به دلیل فوت حجاج

به دنبال فوت ده‌ها تن از حجاج تونسی، رئیس جمهور این کشور وزیر اوقاف و امور دینی تونس را از سمت خود برکنار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس بیانیه وزارت اوقاف و امور دینی توس در مراسم حج امساللإ دستکم 49 حاجی تونسی به دلیل افزایش شدید دمای هوا جان خود را از دست دادند و این درحالی  است که شماری از آنان مفقود شده‌اند و  خانواده‌های مفقودین همچنان پیگیری سرنوشت آنان هستند.

فوت و مفقود شدن ده‌ها حاجی تونسی موجی از خشم را در این کشور به وجود آورده و انگشت اتهام متوجه « ابراهیم الشایبی»، وزیر اوقاف و امور دینی تونس شده و این درحالی است که وی به کوتاهی در این زمینه اعتراف کرده‌است.

به دنبال فوت حجاج تونسی در سرزمین وحی «قیس سعید»، رئیس جمهور این کشور  وزیر اوقاف و امور دینی تونس را از سمت خود برکنار کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی تونس، چند ساعت پیش از این برکناری،  وزارت اوقاف و امور دینی تونس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد متوفیان حج امسال به 49 نفر افزایش پیدا کرده‌است.

 ابراهیم الشایبی به وجود کوتاهی در این زمینه اعتراف کرده و گفته است: ما تحقیقات خود را در سطح وزارتخانه  انجام می‌دهیم و هرکس مقصر باشد، مجازات خواهد شد.

بر اساس آمار رسمی تعداد حجاج تونسی، 10 هزار و 982 نفر است که اولین گروه آنان پس از بازگشت از سرزمین وحی خواستار بازنگری بینادینی در نحوی مدیریت زائران بیت الله الحرام شده‌اند.

شماری از شهروندان تونسی معتقدند شمار فوتی‌ها در مراسم حج امسال بیشتر از آن چیزی است که وزارت اوقاف و  امور دینی منتشر کرده‌است؛ چرا که شماری از حجاج از طریق غیر رسمی عازم سرزمین وحی شده‌اند. در مراسم حج امسال بیش از یکهزار حاجی به دلیل افزایش شدید دما جان خود را از دست داده‌اند که از میان مصریان با فوت 658 حاجی بیشترین تعداد را دارند.

انتهای پیام /

 

 

 
 

برچسب‌ها:

نظر شما