شناسهٔ خبر: 67311612 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بلندترین پل خاورمیانه به نام شهید رئیسی

پل B یک، پل بزرگی است که روی جاده چالوس در حال ساخت بوده و به سرعت در حال پیشرفت است. تصمیم بر این است که بزرگراه به نام شهید سلیمانی و پل نیز به نام شهید رئیسی نامگذاری شود.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، توحید شیریزاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز اظهار کرد: به منظور بزرگداشت مقام شامخ شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور فقید و خدمات ارزنده ایشان در استان البرز، تعدادی از پروژه‌های عمرانی به نام رئیس جمهور رئیسی نامگذاری می‌شود.

وی افزود: استاندار البرز با عنایت به خدمت مجاهدانه شهید جمهور رئیسی در خصوص نامگذاری پروژه و یا سایر معابر و بزرگراه‌ها به نام ایشان پیگیر هستند که یک فلسفه و مبانی مقدسی پشت این نامگذاری‌ها باشد. به عنوان مثال در خصوص بزرگراه و پل در حال ساخت روی جاده چالوس از این بابت که شخص شهید جمهور در آذرماه گذشته از آن دیدن کردند، بزرگراه مذکور به نام شهید سلیمانی و پل به نام شهید رئیسی نامگذاری شود.


شیریزاد ادامه داد: شهید جمهور در بازدید خود از این پروژه تاکید کردند که باید اعتبارات آن تخصیص پیدا کرده و هر چه زودتر ساخته شود. در حال حاضر هم ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای این پل در نظر گرفته‌ شده که انشالله به زودی تخصیص پیدا می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: به دنبال این هستیم که از بخش منابع شهرداری، مولد سازی و فروش اموال بخشی از منابع مالی مورد نیاز این بزرگراه را تامین کنیم. این بزرگراه فقط مربوط به استان البرز و مردم کرج نیست و نقش کمربندی شهر کرج را بازی نمی‌کند، بلکه نقش انتقال دهنده بخشی از ترافیک تهران به استان قزوین و ۱۳ استان را بر عهده دارد که در شمال و غرب کشور قرار دارند، لذا پیگیر هستیم که افتتاح شود.
وی یادآور شد: یکی از این پروژه‌ها پل B یک، پل بزرگی است که روی جاده چالوس در حال ساخت بوده و به سرعت در حال پیشرفت است. تصمیم بر این است که بزرگراه به نام شهید سلیمانی و پل نیز به نام شهید رئیسی نامگذاری شود.

شیریزاد بیان کرد: علاوه بر این بزرگراه و پل، بیمارستان کمالشهر و بلواری که مقابل استانداری است و یک مجموعه دیگر پیگیر هستند که به نام شهید رئیسی باشد. همچنین احتمالا مرکز گامانایف استان که مرکز درمان سرطان است، به این نام ایشان نامگذاری خواهد شد.

سازه پلB۰ از ترکیب بتن با کابل ساخته شده و ادامه آزادراه شهید همت - کرج محسوب می‌شود؛ همچنین طول آن حدود ۶۳۰ متر و ۳۵ متر ارتفاع برآورد می‌شود. اگر چه کار این پروژه از حدود هشت سال قبل آغاز شده اما حدود ۹ ماه پیش فاز اجرایی آن توسط پیمانکار شروع شد.

پروژه پل B۱ روی رودخانه کرج و بر روی تصفیه خانه بیلقان واقع شده است این پل به ارتفاع ۱۳۰ متر، دهانه ۱۸۰ متر و طول یک هزار و ۵۰ متر بلندترین پل خاورمیانه محسوب می‌شود و پیچیده ترین پل کشور به لحاظ مهندسی است.

در صورت بهره‌برداری پل‌های مذکور، بخش مهمی از ترافیک آزادراه فعلی تهران - کرج رفع خواهد شد.

نظر شما