شناسهٔ خبر: 67310842 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاکستان: طالبان علیه برخی تروریست‌ها اقدام نمی‌کند

نماینده پاکستان در سازمان ملل، در نخستین اظهارات خود درباره افغانستان به‌عنوان عضو غیردائم این شورا، طالبان را به عدم اقدام علیه تروریست‌ها متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «منیر اکرم» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در نخستین اظهارات خود درباره افغانستان به‌عنوان عضو غیردائم این شورا گفت گروه‌های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی) در افغانستان از مصونیت برخودارند و این تهدیدی برای امنیت منطقه است.

وی افزود تی‌تی‌پی مسئول حملات در پاکستان است، اسلام‌آباد بارها از طالبان افغانستان خواسته علیه این گروه مبارزه و آنها را به پاکستان تحویل دهد، اما کابل در این زمینه اقدامی نکرده است.

اکرم در ادامه اظهار داشت شورای امنیت سازمان ملل باید از حکومت کابل بخواهد روابط خود با تحریک طالبان پاکستان را قطع کند، آنها را دستگیر و خلع سلاح کند.

نماینده پاکستان همچنین در بخشی از سخنانش گفت سیاست‌های طالبان با قوانین بین‌ا‌لمللی و اسلام مطابقت ندارد.

هفته گذشته، «ایمل ولی خان» سناتور پاکستانی و رئیس حزب «ملی عوامی» این کشور نیز اظهار داشت تحریک طالبان پاکستان (تی.تی.پی) تلاش می‌کند تا کنترل منطقه «مالاکند» در ایالت خیبرپختونخوا را در اختیار بگیرد.

وی به اکسپرس تریبون گفته بود نیروی بزرگی از تی.تی.پی در ولایت نورستان در شمال شرق افغانستان نیز برای تحت کنترل درآوردن مالاکند آماده شده است.

با این حال، حکومت طالبان همواره هرگونه تهدید از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را رد کرده است.

انتهای پیام/.

نظر شما