شناسهٔ خبر: 67310131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خدمات درمانی ۴۰ میلیون نفر در دولت سیزدهم رایگان شد

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات نزدیک ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور معادل ۴۷ درصد در دولت سیزدهم رایگان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید کریمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح 48 طرح حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی اظهار داشت: همکاران حوزه سلامت در دوران کرونا صحنه‌های دفاع مقدس را تکرار کردند و امروز با افتتاح طرح‌های حوزه بهداشت و درمان جهشی در حوزه بهداشت و درمان استان اتفاق افتاد، 48 پروژه بهداشت و درمان در استان افتتاح شد که با افتتاح این طرح‌ها حدود 99 هزار و 707 متر به سرانه بیمارستان اضافه شد.

وی ارزش تخت‌های بیمارستانی افتتاحی امروز را بالغ بر 7.5 همت برشمرد و‌ افزود: در دولت سیزدهم 17 هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی افزوده شد، 380 دستگاه با تکنولوژی بالا در کل کشور توزیع شد، سه هزار تخت ویژه افتتاح شد، درمان تمام روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر و‌ مددجویان بهزیستی، تحت پوشش کمیته امداد و سه دهک نخست با جمعیتی بالغ بر 33 میلیون نفر رایگان شد.

معاون درمان وزیر بهداشت کشور  بیان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر 7 سال از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است، به‌طوری که خدمات نزدیک 40 میلیون نفر از مردم کشور معادل 47 درصد در دولت سیزدهم رایگان شد. کاشت حلزون برای 2 هزار کودک ناشنوا از منابع دولتی به صورت رایگان از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است، به‌ طوری که کل بیماران تحت درمان قرار گرفتند و در حال حاضر هیچ‌کودکی در صف انتظار قرار ندارد. امسال 120 میلیارد ریال برای درمان 107 بیمار صعب‌العلاج هزینه شده است، دسترسی به پزشک در گذشته سخت بود، اما در دولت سیزدهم این دسترسی آسان شد.

دولت سیزدهم ریل‌گذاری بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان داشت

علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این آیین با اشاره به اقدامات بخش درمان استان در دولت سیزدهم اظهار داشت: دولت سیزدهم ریل‌گذاری بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان داشت به طوری که هیچ دولتی چه گذشته و آینده نمی‌تواند چنین ریل‌گذاری در بخش درمان داشته باشد، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از جمله اقدامات بهداشتی و درمانی دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری بیمارستان ولی‌عصر(عج)، فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری و بیمارستان سینا آشتیانی افزود: افرادی ما را در ساخت و ساز مراکز درمانی همراهی کردند و  برخی هم جلو ما ایستادند. بیمارستان ولی‌عصر(ع) مگاپروژه است و ممکن است دو ماه هم جزئیات انتقال ادامه داشته باشد، زمانی که دانشگاه را تحویل گرفتیم در کنار بیمارستان سینا آشتیانی، مرکز سوانح سوختگی دو درب ورودی داشت که در گذشته دو بار افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه دولت سیزدهم در توسعه حوزه بهداشت و درمان بسیار سرمایه‌گذاری کرد، خاطرنشان کرد: پیمانکار قبلی ولی‌عصر(عج) محکوم به خسارت شد و کسانی که ما را متهم می‌کنند که این افتتاح صوری است، اما مردم بصیر و فهیم هستند و خوب می‌دانند واقعیت چگونه است. 

انتهای پیام/711/

نظر شما