شناسهٔ خبر: 67309538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

همتی پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد در مورد حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی؛

برگشت مازاد ماليات استان ها به خود استان ها باشد

صاحب‌خبر -
برگشت مازاد ماليات استان ها به خود استان ها باشد
خبرگزاری آریا - نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: برگشت مازاد مالیات استان ها به خود استان ها باشد، برای مثال سال گذشته 32 همت مالیات برای استان کرمان تعیین شده بود اما توانست 39 همت وصول کند. درخواست ما این است که این بخش اضافه به خود استان برگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالحسین همتی سراپرده در نشست علنی امروز (شنبه، 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد در مورد حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی، عنوان کرد: باید برگشت مازاد مالیات استان ها به خود استان ها باشد، برای مثال سال گذشته 32 همت مالیات برای استان کرمان تعیین شده بود اما توانست 39 همت وصول کند. درخواست ما این است که این بخش اضافه به خود استان برگردد.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه تبصره 2 قانون بودجه، وام اشتغال تمام استان ها را یکسان در نظر گرفته است، اضافه کرد: در حالی که برخی استان ها وصولی بیشتری داشته اند و می توانیم از این موضوع برای استانی که توانسته به کشور کمک کند استفاده کنیم و وام اشتغال آن ها بیشتر شود.
همتی همچنین عنوان کرد: وام اشتغال در حال حاضر 150 میلیون است که باید حداقل به 500 میلیون برسد زیرا با 150 میلیون تومان در شرایط حاضر نمی توان اشتغال پایدار ایجاد کرد.
وی همچنین درخواست کرد تا جایی که می شود جلوی سود شرکت های بزرگ گرفته شود و افزود: باید این شرکت ها را مکلف کنیم به سمت زنجیره اصلی حرکت کنند، صنایع پایین دستی خود را گسترش دهند و اشتغال ایجاد کنند.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر صحبت های خود، گفت: مبنای طرح های تشویقی که برای پرسنل سازمان مالیات در نظر گرفته شده میزان مالیات وصولی است در حالی که باید رضایتمندی مردم در نظر گرفته شود. همچنین بحث دریافت وام ازدواج و فرزندآوری در حوزه انتخابیه بنده حدود یکسال به طول می انجامد که حتما باید رسیدگی شود تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.
همتی در پایان گفت: سود مالیات و عوارض پرونده های مالیاتی شرکت ها و معادن و صنایع بزرگ که در یک شهر قرار دارند نباید در یک شهر دیگر بررسی و استفاده شود. حتما باید سود آن به مردم شهری که این عوارض را تحمل می کنند داده شود./
پایان پیام

نظر شما