شناسهٔ خبر: 67309376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۷۶ روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از بهره‌مندی ۳۷۶ روستای استان از اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مصطفی بهی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده طی دولت سیزدهم اظهار داشت: از مهمترین پروژه‌های شهری می‌توان به اجرا و توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها اشاره کرد.

وی، با بیان اینکه در راستای طرح فیبرنوری 100 کیلومتر خط انتقال در بیرجند برنامه‌ریزی شده و اجرایی می‌شود، افزود: در این رابطه میزان بهره‌برداری در اینترنت ثابت بین 100 مگابیت تا 100 گیگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم ثبت شکایات ارتباطی و اطلاعاتی در سامانه 195 جهت پیگیری از سمت وزارت مربوطه و سرعت‌بخشی به مرتفع کردن مشکلات تصریح کرد: ضعف‌های ارتباطی شهر باغستان در حال پیگیری بوده و اپراتور مکلف به تقویت سرویس است.

بهی، با بیان اینکه چند سایت جدید در شهرستان طبس در دست احداث بوده و مشکلات موجود مرتفع می‌شود، افزود: احداث سایت در جمز طبس به منظور مرتفع  کردن نیاز ایستگاه راه‌آهن رقم خورد و برای گره‌گشایی کامل اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی، در زمینه توسعه ارتباطات روستایی، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم 376 روستای استان با اعتبار 800 میلیارد تومان از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند و در مجموع 93 درصد جمعیت روستایی در 81 درصد روستاهای استان به اینترنت پرسرعت متصل‌ هستند.

انتهای پیام/ 252

نظر شما