شناسهٔ خبر: 67309011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اعضای ثروتمندترین خانواده بریتانیا به جرم بهره‌کشی از خدمتکاران به زندان محکوم شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- چهار عضو از ثروتمندترین خانواده بریتانیا پس از استثمار خدمتکاران به زندان محکوم شدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ اسکای‌نیوز نوشت: چهار عضو از ثروتمندترین خانواده بریتانیا پس از مجرم شناخته شدن به استثمار کارگران خانگی آسیب پذیر و ایجاد مشاغل غیرمجاز، به زندان محکوم شدند. با این حال، پراکاش هندوجا، سرمایه دار هندی الاصل، و همسرش کامال، به همراه پسرشان آجی و همسرش نامراتا، توسط دادگاه کیفری سوئیس از اتهامات جدی تر قاچاق انسان در ارتباط با خدمتکارانشان تبرئه شدند.

این چهار نفر از اعضای خانواده به چهار تا چهار سال و نیم زندان محکوم شدند. وکلای مدافع متهمان گفتند که تجدیدنظر خواهند کرد. این چهار نفر متهم به توقیف گذرنامه‌های کارگران، پرداخت پول به روپیه – نه فرانک سوئیس – جلوگیری از خروج آنها از ویلا و مجبور کردن آنها به کار ساعت‌های طولانی با مبلغ ناچیز در سوئیس بودند. پراکاش و کامال هر کدام به چهار سال و نیم زندان محکوم شده در حالی که آجی و همسرش نامراتا هر کدام به چهار سال زندان محکوم شدند.

هفته گذشته در دادگاه جنایی مشخص شد که این خانواده – که ریشه در هند دارند – با شاکیان به توافقی نامعلوم دست یافته اند. احتمالاً این توافق باعث تعلیق حکم زندانی آنها شود.

گفتنی است کارگران این خانواده که در مشاغلی مانند آشپزی یا کلفتی کار می‌کردند – گاهی اوقات مجبور می شدند تا 18 ساعت در روز با تعطیلات کم یا بدون تعطیلات کار کنند و حقوق آنها کمتر از یک دهم مبلغ قابل مقایسه طبق قوانین سوئیس بوده است.

این خبر را در اسکای‌نیوز ببینید

نظر شما