شناسهٔ خبر: 67308579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

چرا این ماهی به نام شیطان «ارباب حلقه‌ها» نامگذاری شده است؟ چرا این ماهی به نام شیطان «ارباب حلقه‌ها» نامگذاری شده است؟

فرادید| این ماهی جدید به دلیل نوار تیره‌رنگ روی بدنش که شباهت زیادی به چشم سائورون در فیلم ارباب حلقه‌ها دارد، «میلوفوس سائورون» Myloplus Sauron نامگذاری شده است. با این حال، این ماهی به هیچ وجه ترسناک به نظر نمی‌رسد. به گزارش فرادید؛ این گونه که به تازگی شناسایی شده، نوعی ماهی نزدیک به پیراناهاست

صاحب‌خبر -

فرادید| این ماهی جدید به دلیل نوار تیره‌رنگ روی بدنش که شباهت زیادی به چشم سائورون در فیلم ارباب حلقه‌ها دارد، «میلوفوس سائورون» Myloplus Sauron نامگذاری شده است. با این حال، این ماهی به هیچ وجه ترسناک به نظر نمی‌رسد.

به گزارش فرادید؛ این گونه که به تازگی شناسایی شده، نوعی ماهی نزدیک به پیراناهاست و اغلب با ماهی‌های مشهور آب شیرین اشتباه گرفته می‌شود. پژوهشگران M. sauron را هنگام مطالعه یک گونۀ مشابه کشف کردند و فهمیدند که با نوع متمایز و شناخته‌نشده‌ای رو به رو هستند.

پژوهشگران تفاوت‌های فیزیولوژیکی تقریباً غیرقابل مشاهده‌ای بین این گونه و گونه‌های مشابه مشاهده کردند، از جمله تعداد مهره‌ها، شکل باله پشتی و شکل باله‌های مخرجی در ماده‌ها.

1

M. sauron  به دلیل نوار سیاه رنگی که در پهلویش دارد این نام را گرفته است. این نوار شباهت زیادی به «چشم سائورون» دارد؛ یک چشم بزرگ آتشین که در فیلم ارباب حلقه‌ها توسط اهریمن اصلی فیلم کنترل می‌شد.

روپرت کالینز، نویسندۀ این مقاله و متصدی بخش ماهی‌ها در موزه تاریخ طبیعی لندن می‌گوید: «الگوی آن خیلی شبیه به چشم سائورون است، به ویژه با لکه‌های نارنجی روی بدنش. به محض اینکه یکی از همکارانم نام این ماهی را پیشنهاد داد، دیدیم که نام کاملا مناسبی است».

این ماهی‌ها با اینکه اغلب با پیراناها اشتباه گرفته می‌شوند اما بر خلاف آن‌ها رژیم گیاهخواری دارند. به علاوه این ماهی‌ها دندان‌های صاف و شبیه به انسان دارند که به آن‌ها کمک می‌کند مواد گیاهی را تجزیه کنند، نه اینکه گوشت را پاره کنند.

منبع: faradeed-194214

نظر شما