شناسهٔ خبر: 67308453 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان؛

شایع ترین بیماری های کودکان مورد بحث قرار می گیرد

حبیب احسنی پور

دبیر علمی همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران و چهل و پنجمین بزرگداشت استاد دکتر محمد قریب، درباره همایش سالیانه بیماری‌های کودکان توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا بلورساز گفت: همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران از سوم تا ششم تیرماه ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد.

فوق تخصص عفونی اطفال افزود: ۲۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره طب کودکان در این همایش به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و بیش از ۳۵ میزگرد علمی نیز برپا خواهد شد که ۳۰ میزگرد دریک سالن و ۱۰ میزگرد در سالن دیگری برگزار می‌گردد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: سالن اول بیشتر میزگردها در مورد مسائل عمومی در رشته اطفال و در سالن دوم در مورد بحث‌های فوق تخصصی بحث می‌شود.

بلورساز گفت: موضوعات مورد بحث در این همایش شامل طب نوزادان، عفونی، غدد، گوارش، ریه، ایمونولوژی و آلرژی، ارتوپدی، جراحی، تغذیه، دندانپزشکی، اعصاب، کلیه و پزشکی قانونی و اخلاق پزشکی خواهد بود.

وی افزود: این همایش دارای ۲۰ امتیاز بازآموزی برای متخصصین و فوق تخصص‌های کودکان و پزشکان عمومی است.

دبیر علمی همایش پزشکان کودکان ایران گفت: این همایش از چند جنبه دارای ویژگی‌های خاصی است که یکی از آنها این است که همایش چهل و پنجمین بزرگداشت استاد دکتر قریب همزمان با هجدهمین همایش انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران و اولین همایش پرستاری کودکان در راستای به روز رسانی اطلاعات علمی پزشکان و پرستاران در حوزه سلامت و بیماری‌های کودکان برگزار می‌شود.

این فوق تخصص عفونی کودکان افزود: در این میزگردها در مورد مطالب کلینیک و مطب و اطلاعات در مورد تمام رشته‌های فوق تخصصی کودکان مانند نوزادان، غدد، اعصاب، ارتوپدی، آلرژی و…، کودکان گفت و گو می‌شود.

بلور ساز اظهار داشت: سخنرانان همایش پزشکان کودکان ایران و چهل و پنجمین بزرگداشت استاد دکتر قریب، اساتید برجسته دانشگاه‌های کل کشور در رشته کودکان و یک سخنران از خارج از کشور داریم.

دبیر علمی همایش پزشکان کودکان ایران عنوان کرد: مهم‌ترین و شایع‌ترین علت مراجعه به متخصص کودکان، ابتلاء به زردی، تنگی نفس، ابتلاء به عفونت می‌باشد که در این کنگره درباره آن بحث و تبادل اطلاعات خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیماری شایع فوق تنفسی کودکان، گلودرد است. گلو درد باید گفت که یک اسم کلی است یعنی در صورت ابتلاء به آسم، ریفلاکس و غیره امکان بروز گلو درد نیز وجود دارد.

بلور ساز ادامه داد: عفونت به دو صورت در گلوی کودکان مشاهده می‌شود که شامل ویروسی و باکتریایی است. اگر علائم عفونت ویروسی باشد گلو درد همراه با علائم سرماخوردگی است ولی اگر همراه با تب، استفراغ و چرکی باشد، عفونت باکتریایی است.

این فوق تخصص عفونی کودکان گفت: عفونت باکتریایی نسبت به عفونت ویروسی از خطر بیشتری برخوردار است و در صورت عدم درمان به موقع سبب بروز مشکلات قلبی و عصبی می‌شود لذا باید حتماً جهت درمان به پزشک مراجعه کرد.

وی افزود: در صورت ابتلاء به بیماری عفونت باکتری در نوزادان غالباً داروی آموکسی سیلین و پنی سیلین تجویز خواهد شد که در صورت مصرف به مدت ۴۸ ساعت فرد بهبود خواهد یافت.

دبیر علمی همایش پزشکان ایران گفت: این همایش از چند جنبه دارای ویژگی‌های خاصی است که یکی از آنها این است که همایش چهل و پنجمین بزرگداشت استاد دکتر قریب همزمان با هجدهمین همایش انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران و اولین همایش پرستاری کودکان در راستای به روز رسانی اطلاعات علمی پزشکان و پرستاران در حوزه سلامت و بیماری‌های کودکان برگزار می‌شود.

همایش پزشکان کودکان ایران ۳ الی ۶ تیر ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

نظر شما