شناسهٔ خبر: 67308412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رونمایی آلبوم موسیقی «حال بُستان» با صدای استاد فضل اله شاهزمانی

اصفهان - آلبوم موسیقی «حال بُستان» با صدای استاد فضل اله شاهزمانی، آوازخوان مکتب اصفهان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم موسیقی «حال بُستان» با صدای استاد فضل اله شاهزمانی، آوازخوان مکتب اصفهان رونمایی شد.

منصور اعظمی کیا، استاد موسیقی در این آئین با تاکید بر تکرار چنین برنامه‌هایی به منظور زنده نگه داشتن موسیقی سنتی اظهار کرد: از آنجایی که هویت هر هنرمند بر اساس سه پارامتر مکتب (تربیت شاگردان)،سبک (فرم شخصی در اجرا)، شیوه (مطالب محتوایی موسیقی ردیف) شکل می‌پذیرد و این اصل در همه هنرهای هفتگانه جاری است و از طرفی از خصیصه‌های ذاتی سبک ساز و آواز اصفهان به گونه‌ای است که تمامی تربیت شدگان در این مکتب در صورت هوشیاری و اندیشمندی می‌توانند خود را از معاصرین و گذشتگان مجزا کنند و استقلال هنری خود را نشان دهند، کارنامه هنری استاد فضل اله شاهزمانی نیز به خوبی نشانگر موجودیت و اعتبار مکتب، شیوه و سبک در هنر آواز ایرانی بوده و هست.

رونمائی آلبوم موسیقی «حال بُستان» با صدای استاد فضل اله شاهزمانی

در ادامه برنامه مستندی از استاد فضل اله شاهزمانی پخش شد و سپس استاد شاهزمانی با حضور پشت تربیون کار خود را مرهون عشق و علاقه به آواز و موسیقی ایرانی طی سالهای فعالیتش عنوان کرد. در آخر برنامه گروه موسیقی برادران سعیدی (از شاگردان استاد فضل اله شاهزمانی) به اجرای برنامه پرداختند و هنرمندان: امیرمهدی مقدم (عود)،سیاوش عابدزاده (تار)،امیر محمدرضایی (کمانچه) و ایمان بهلول (تنبک) قطعاتی را در مایۀ شور و ابوعطا با آواز علی و محمد سعیدی اجرا کردند.

رونمائی آلبوم موسیقی «حال بُستان» با صدای استاد فضل اله شاهزمانی

در این برنامه: حسن منصوری، فرهاد آقانور، منصور اعظمی کیا، ذبیح اله احمدی، سعید مزدک، حسین نیکونژاد، احمد توجه، احمد هنرمند، حسن واعظ، غلامرضا دوامی، حامد یونسی، سعید اطهری، مصطفی محبی زاده و برادران سعیدی و دیگر هنرمندان حضور داشتند.

رونمائی آلبوم موسیقی «حال بُستان» با صدای استاد فضل اله شاهزمانی

فضل اله شاهزمانی متولد اول اردیبهشت ۱۳۲۹ از تربیت شدگان مکتب استاد حسین یاوری و جلال تاج اصفهانی بازنشسته صداوسیمای مرکز اصفهان است که از دهه ۵۰ به امر تدریس آواز ایرانی مشغول و از جمله فعالیت‌های فرهنگی هنری ایشان می‌توان به تأسیس واحد آموزش موسیقی صدا و سیمای مرکز اصفهان اشاره کرد. ایشان آثاری را نیز به آهنگسازی مرحوم سیروس ساغری و جمشید برازنده برای مرکز اصفهان تولید کردند و از جمله آنها آهنگ ایران است که در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق تولید و از رادیو پخش شد.

رونمائی آلبوم موسیقی «حال بُستان» با صدای استاد فضل اله شاهزمانی

آلبوم موسیقی حال بُستان مجموعه‌ای از ساز و آوازهای استاد شاهزامانی است که در مایه‌های، سه گاه، شور، اصفهان و ماهور با هنرمندان صاحب نام اصفهان ازجمله؛ حسن منصوری، مسیح کبوتری، مسعود کبوتری، عباس علیخانی، محمد گلستانه زاده و مجید حسابی اجرا شده که به همت دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان، توسط شرکت فرهنگی هنری شمیم داودی کهن منتشر شد.

نظر شما