شناسهٔ خبر: 67308051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بیاتی پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد درمورد حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی؛

بانک‌ها در پرداخت تسهيلات به خصوص تسهيلات تکليفي، وام اشتغال، وام مسکن کوتاهي مي‌کنند

صاحب‌خبر -
بانک‌ها در پرداخت تسهيلات به خصوص تسهيلات تکليفي، وام اشتغال، وام مسکن کوتاهي مي‌کنند
خبرگزاری آریا - نماینده مردم تفرش در مجلس گفت: بانک‌ها به شدت مورد نارضایتی مردم هستند چرا که در پرداخت تسهیلات به خصوص تسهیلات تکلیفی، وام اشتغال، وام مسکن کوتاهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ولی الله بیاتی در نشست علنی امروز (شنبه، 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد درمورد حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است اما در میدان اجرا نه تنها کاری برای جهش تولید نشده است بلکه موانعی نیز برای تولید هم پیش آمده است. بانک‌ها به شدت مورد نارضایتی مردم هستند چرا که در پرداخت تسهیلات به خصوص تسهیلات تکلیفی، وام اشتغال، وام مسکن کوتاهی می‌کنند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با بیان اینکه کشاورزان و دامداران به شدت مورد اذیت قرار می‌گیرند زیرا در سال گذشته پول کشاورزان را با تأخیر پرداخت کرده‌اید، ادامه داد: علیرغم این موضوع برخی از بانک‌ها حتی از کشاورزان جریمه گرفته‌اند و حتی سود بانکی‌ها هم دریافت کرده‌اند در صورتی که نباید این کار را انجام می‌دادند زیرا کشاورزی که در حال تولید است و گندم را به کمترین قیمت خریداری می‌کنیم دیگر نباید با آنها اینگونه برخورد کنیم و این از مشکلاتی بوده که سال گذشته برای این عزیزان به وجود آمده است، امیدواریم این مشکل در این سال جاری تکرار نشود.
وی عنوان کرد: متأسفانه بانک‌ها در تعطیل کردن کارخانجات و مراکز تولیدی ید طولایی دارند، غافل از اینکه با تعطیلی کارخانجات یکسری از افراد بیکار می‌شوند و مشکلات اقتصادی برایشان ایجاد می‌شود. در این شرایط شعبی وجود دارد که هر رئیس شعبه‌ای منابع بیشتری جذب کند، بیشتر تشویق می‌شود و هر رئیس شعبه‌ای بیشتر تسهیلات ارائه دهد، متأسفانه تشویق نمی‌شود.
بیاتی اضافه کرد: در حال حاضر یک تولیدکننده در هفته به خاطر کمبود انرژی تعطیل می‌شود و یک روز هم در هفته که تعطیل رسمی است و میانگین تعطیلی هم در ماه یک روز می‌شود لذا مشکلاتی برای آن تولیدکننده پیش می آید و با توجه به این مشکلات باید بیمه پرداخت کند، مالیات هم بدهد، سود بانکی هم بدهد بنابراین چگونه این تولیدکننده را باید تقویت کنیم؟ چگونه باید مردم در تولید را مشارکت دهیم.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکهدولت به تبصره 18 عمل نکرده است، گفت: در پرداخت تسهیلات به شدت در استان مرکزی کوتاهی می‌شود، اکثر تولیدکنندگان با مشکل کمبود تسهیلات مواجه هستند. با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب روی رونق تولید در این چند سال اخیر تأکید کرده است، باید اقدامات اساسی صورت گیرد./
پایان پیام

نظر شما