شناسهٔ خبر: 67308046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نظرسنجی کانال 12 اسرائیل: 51 درصد اسرائیلی‌ها به پیروزی کامل در برابر حماس اعتقادی ندارند

صاحب‌خبر -

شفقنا- نظرسنجی انجام شده توسط کانال 12 اسرائیل نشان داد که 51 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که نمی‌توان به پیروزی کامل در برابر حماس دست یافت.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه المیادین نوشت: «بر اساس این نظرسنجی، اسرائیلی‌ها عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی را در جنگ ضعیف می‌دانند. همچنین 56 درصد از پاسخ دهندگان ترجیح دادند که ائتلاف بعدی شامل احزاب افراطی حردی نباشد».

موسسه مطالعات امنیت داخلی اسرائیل یک نظرسنجی را منتشر کرده بود که در آن نشان داد که درک اسرائیلی‌ها از “دستاوردهای” ارتش در جنگ با غزه، در بحبوحه تردیدها در مورد هدف جنگ حدود 8 ماه پس از آن، کاهش قابل توجهی داشته است.

این نظرسنجی که توسط این موسسه در ماه می انجام شد، نشان می‌دهد که تنها 34 درصد از مردم اسرائیل از آنچه “دستاوردهای ارتش” نامیده می‌شود راضی هستند، که نشان دهنده کاهش قابل توجهی در مقایسه با نوامبر گذشته که 52 درصد بود، است.

این نظرسنجی همچنین حاکی از کاهش اعتماد اسرائیلی‌ها به «پیروزی» است، زیرا اکنون تنها 61 درصد از شرکت‌کنندگان بر این باورند که «ارتش» اسرائیل در غزه «پیروز» خواهد شد، در حالیکه پس از آغاز جنگ در اکتبر 2023، اعتماد اسرائیلی‌ها به پیروزی به 92 درصد رسیده بود.

مقاومت در فلسطین علاوه بر جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق، همچنان به عملیات کیفی و دقیق علیه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و خسارات سنگینی از نظر نظامی و تجهیزاتی به ارتش وارد می‌کند.

این خبر را در وبگاه المیادین ببینید

نظر شما