شناسهٔ خبر: 67307743 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مسابقات جهانی، رویدادی که نباید به‌سادگی از آن گذشت

پرورش اندام ایران، آماده میزبانی از 100 کشور جهان!

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بعد از میزبانی از مسابقات بین المللی مستریونیورس، حالا آماده یک میزبانی بزرگ و تاریخی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، دو هفته قبل بود که فدراسیون بدنسازی یک رویداد بین المللی به نام مستریونیورس را در یکی از مجلل‌ترین هتل‌های ایران با حضور نمایندگان 11 کشور خارجی و رئیس فدراسیون جهانی برگزار کرد. این مسابقات چند رشته‌ای که با رقابت ورزشکاران در رشته‌های پرورش اندام، فیتنس چلنج، پاورلیفتینگ و مچ‌اندازی همراه بود و حتی مسابقات بانوان را هم در دل خود جای داده بود، شاید به نوعی یک تمرین موفق برای فدراسیون بدنسازی در آستانه میزبانی از یک رویداد بزرگ تلقی می‌شد.

در خلال این مسابقات کنفرانس مطبوعاتی رافائل سانتونخا، رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام برگزار شد و او با تایید میزبانی ایران از مسابقات پرورش اندام قهرمانی مردان جهان در سال 2024 در جزیره کیش، اعلام کرد احتمالا نمایندگان بیشتر از 100 کشور برای این رویداد به ایران خواهند آمد. 

بدون شک برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی بزرگسالان در ایران یک اتفاق بزرگ برای ورزش ایران به حساب می‌آید که سال‌هاست از آن محروم هستیم. آخرین بار فدراسیون کشتی در سال 2002 توانست از مسابقات جهانی کشتی میزبانی کند و حتی این رشته هم به خاطر همزمانی برگزاری مسابقات مردان و زنان از این میزبانی در 22 سال گذشته محروم بوده است. 

طبق اعلام مسئولان فدراسیون پرورش اندام از 2 تا 7 مهرماه در جزیره کیش، مسابقات پرورش اندام و فیتنس چلنج مردان جهان برگزار می‌شود و پیش بینی استقبال بیش از 1000 ورزشکار خارجی از این رویداد عنوان شده است. 

تنها سه ماه تا برگزاری این رویداد بزرگ در ایران باقی مانده و باید دید با روی کار آمدن دولت جدید فدراسیون بدنسازی چگونه می‌تواند از حمایت مسئولان دولتی در جریان برگزاری این رویداد بزرگ و تاریخی برخوردار شود. 

آنطور که پیداست با توجه به میزبانی‌های پرتعداد بین المللی در سال‌های گذشته توسط فدراسیون بدنسازی، این فدراسیون تجربه لازم را برای برگزاری این رویداد بزرگ به دست آورده، اگرچه با تاکید رئیس فدراسیون جهانی مسابقات قهرمانی جهان با تمامی تورنمنت هایی که تاکنون در ایران برگزار شده، متفاوت است و استقبال ورزشکاران و مسئولان خارجی از این رویداد قابل قیاس با مسابقات قبلی نخواهد بود.

به عنوان مثال در جریان مسابقات مستریونیورس، رئیس فدراسیون روسیه که به ایران سفر کرد و اتفاقا تفاهم‌نامه همکاری هم با عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی ایران امضا کرد، در صحبت‌های خود گفته بود روس‌ها با تیمی 150 نفره برای مسابقات جهانی به ایران خواهند آمد.

برچسب‌ها:

نظر شما