شناسهٔ خبر: 67307210 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

مفسر لبنانی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

بازیگران منطقه‌ای تا پایان نسل‌کشی در غزه آرام نخواهند نشست

سندس الاسعد روزنامه‌نگار و مفسر لبنانی به خبرگزاری قدس گفت، منطقه غرب آسیا نمی‌تواند تا توقف کامل حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه آرامش را تجربه کند.

صاحب‌خبر -

 

سندس الاسعد، روزنامه‌نگار و مفسر لبنانی مسائل سیاسی، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری قدس گفت، حامیان مردم فلسطین در برابر نسل‌کشی فلسطینیان در غزه آرام نخواهند ماند.

 

خبرگزاری قدس: روند جنگ پس از تشدید درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت غیرفلسطینی در عراق، لبنان و یمن چگونه خواهد بود؟

 

الاسعد: «آینده منطقه به "روز بعد از جنگ غزه" بستگی دارد. این "روز بعد غزه" از جنبه‌های مختلف به کشورهای منطقه خلیج فارس، مصر، اردن، ترکیه، ایران، تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه‌های مقاومت مربوط می‌شود.

 

در واقع، تا زمانی که سرنوشت و آینده غزه مشخص شود، جنگ در آنجا متوقف نخواهد شد، و طرف‌های اصلی به دنبال توقف آن نخواهند بود. این موضوع باعث می‌شود که درباره آینده لبنان نیز صحبت کنیم.

 

اگر نسل‌کشی در غزه ادامه داشته باشد، جبهه‌های حامی فلسطین به ویژه لبنانی‌ها آرام نخواهند نشست، زیرا پیوندهای به هم‌پیوسته بر سرنوشت جغرافیایی کل منطقه غرب آسیا تاثیر می‌گذارد.

 

واقعاً، "روز بعد غزه" دیگر به طور منحصرا به وضعیت در جنوب لبنان که هشت ماه درگیر نبرد شده است، محدود نمی‌شود، بلکه با دو موضوع اساسی یعنی انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان و وضعیت سوری‌های تبعیدی پیوند خورده است.»

 

انتهای پیام / ع ن/20

نظر شما