شناسهٔ خبر: 67306515 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

نامیبیا، سنگال و ساحل عاج، ببرهای نوظهور بازار جهانی نفت خواهند بود

به گفته کارشناس اقتصاد انرژی، غرب آفریقا، قطب نوین تولید منابع هیدروکربنی است به طوری که طبق گزارش مجمع بین المللی انرژی، نامیبیا از سال ۲۰۳۰ روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام روانه بازار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، به گفته کارشناس اقتصاد انرژی، غرب آفریقا، قطب نوین تولید منابع هیدروکربنی است به طوری که طبق گزارش مجمع بین المللی انرژی، نامیبیا از سال ۲۰۳۰ روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام روانه بازار خواهد کرد.

آرمان تاش افزود: با تحلیل گزارش اخیر مجمع بین المللی انرژی می توان انتظار داشت تاثیرگذاری اوپک در بازار نفت در دهه آتی هم تداوم یابد اما سال به سال با افزایش تولید کشورهای غیرعضو، نقش تعادل بخش و تعیین کننده اوپک، کمرنگ تر شود.

این محقق و آینده پژوه بازار انرژی معتقد است تا سال۲۰۳۴ با گذار کشورهای توسعه یافته به اقتصاد کم کربن، سرمایه گذاری کلان در جایگزینی انرژی های تجدید پذیر و ورود ببرهای جدید نفتی، نوعی هرج و مرج در بازارهای بین المللی انرژی محتمل خواهد بود.

بر اساس گزارش اخیر مجمع بین المللی انرژی، در پنج سال آینده افزون بر ۶ میلیون بشکه در روز به ظرفیت تولید و عرضه نفت در بازارهای جهانی اضافه می شود که ۶۰ درصد آن به قاره آمریکا اختصاص خواهد داشت.

سازمان اوپک و مجمع بین المللی انرژی، تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۳۰ را با اختلاف زمانی دوساله، ۱۱۰ میلیون بشکه در روز برآورد نموده اند.
تاش خاطرنشان کرد الگوهای پرریسک بازارسنجی، تقاضای جهانی نفت در افق۲۰۳۰ را گاه تا ۲۰ میلیون بشکه در روز بیش از تخمین های اوپک و مجمع بین المللی انرژی ارزیابی می کند.

نظر شما