شناسهٔ خبر: 67306483 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

هشدار چین به اروپا نسبت به آغاز جنگ تجاری

عصر خودرو- وزارت بازرگانی چین نسبت به آغاز جنگ تجاری در صورت تداوم اقدامات اروپا علیه واردات کالاهای چینی هشدار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، وزارت بازرگانی چین هشدار داده که در صورت تداوم تشدید تنش تجاری از سوی اتحادیه اروپا، ممکن است شاهد بروز جنگ تجاری باشیم.

طرف چینی مدعی شده که اتحادیه اروپا در تحقیقات هشت ماهه خود درباره واردات خودروهای برقی چینی رویکردی ناعادلانه داشته است.

هشدار وزارت بازرگانی چین پس از آن صادر شده که اتحادیه اروپا تعرفه وارداتی خودروهای برقی چینی را پس از تکمیل تحقیقات خود تا 38 درصد رسانده است. البته طرف چینی هم در حال اتخاذ رویکرد مشابه در واردات گوشت از این اتحادیه است. چین پیشتر هم هشدار داده بود که ممکن است واردات محصولات کشاورزی و هوانوردی از اتحادیه اروپا را هم محدود کند.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفته که طرف اروپایی در حال تشدید تنش تجاری است و این مسئله می‌تواند به جنگ تجاری منجر شود، مسئولیت این مسئله به طور کامل بر عهده طرف اروپایی است.

موضوع تحقیقات در مورد ورود کالاهای چینی به اروپا با اعلام ارزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، در سپتامبر سال گذشته کلید خورد.

نظر شما