شناسهٔ خبر: 67305951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویترین روزنامه ها/ روایت «اعتماد» از معترضان آزمون دستیاری/ نگرانی «شرق» از پیامد وعده های بزرگ برخی از کاندیداها برای پرداخت یارانه به مردم/ تاکید «خراسان» بر اهمیت پرداختن نامزدها به مطالبات نسل زد

صاحب‌خبر -

شفقنارسانه_ صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنارسانه، «دست ياري به سمت دستياري» تیتر روزنامه اعتماد است که در گزارشی به اعتراض بيش از دو هزار نفر از شركت‌كنندگان آزمون دستياري پرداخت و با آن ها به گفتگو نشست. این روزنامه توضیح داد: «اعتراض به آزمون‌هاي برگزار شده در كشور، مساله غريبي نيست ولي گويا امسال، شكل ديگري دارد، چراكه بيش از دو هزار پزشك جوان معتقدند كه آزموني كه در ارديبهشت‌ماه امسال از سر گذرانده‌اند، غيراستاندارد بوده و تعداد سوالات اشتباه آن بيش از حد تصور است. حالا پس از گذشت بيش از يك هفته از انتشار كليد سوالات كه منجر به نامه‌نگاري و امضاي كارزاري در اين باره شد، قرار است شكايت خود را به ديوان عدالت اداري هم ببرند تا شايد در فرصت كمي كه براي انتشار دفترچه باقي مانده، بتوانند به حق‌شان برسند آن هم در شرايطي كه رسيدگي به شكايت‌ها در مراجع قضايي، پروسه‌اي بسيار زمانبر است.»

«وعده‌های نشدنی» تیتر روزنامه شرق است که در گزارشی به قول‌های برخی نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری بدون توجه به تبعات پول‌پاشی و واقعیت‌های اقتصادی پرداخت. این روزنامه نوشت: «از یارانه ۴۵ هزار‌تومانی دولت محمود احمدی‌نژاد تا سبد غذای دولت حسن روحانی و یارانه بنزین و یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار‌تومانی دولت ابراهیم رئیسی، مدام اعداد یارانه بزرگ و بزرگ‌تر شده و تورم چندین برابر آن رشد داشته است. دولت‌ها در مقابل بارها گفته‌اند که پرداخت ارقام سنگین یارانه موجب کسری بودجه و تورم بیشتر و قدرت خرید کمتر مردم شده است اما به طور عجیبی به سیاست پرداخت یارانه نه‌تنها ادامه داده‌اند بلکه مدام عدد آن را بیشتر کرده‌اند. حالا در مناظرات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برخی کاندیداها بدون توجه به تجربیات مکرر و شکست‌آمیز پول‌پاشی دوباره وعده‌های بزرگ‌تر و عجیب‌تری برای پرداخت یارانه به مردم می‌دهند!»

«غفلت از 4 میلیون رای‌اولی» تیتر روزنامه خراسان است که در گزارشی به بررسی اهمیت دیده‌شدن دغدغه‌ها و نیازهای نسل جدید در جریان میزگردها و مناظره‌های انتخاباتی پرداخت و تاکید کرد که « تا این جای میزگردها و مناظره ها،تقریبا هیچ‌کدام‌شان یک برنامه مشخص و مدونی برای دهه هشتادی‌ها و رای اولی‌ها ندارند» به همین دلیل با یک مشاور تحصیلی، رشد و تربیتی کودکان و نوجوانان به گفتگو درباره اهمیت پرداختن نامزدها به مطالبات نسل Z و آسیب‌های بی توجهی به آنان در مناظرات و برنامه‌های انتخاباتی پرداخت.

 

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید….

نظر شما