شناسهٔ خبر: 67304977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بحران در واشنگتن پست؛ سردبیر جدید نیامده رفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- سردبیر جدید روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بعد از حملات مختلف روزنامه‌نگاران از قبول این سمت کنار کشید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: «رابرت وینت» سردبیری که به تازگی بعنوان رییس هیات تحریریه واشنگتن پست معرفی شده بود، تصمیم گرفته است این شغل را قبول نکند و به جای آن در بریتانیا باقی خواهد ماند. این موضوع باعث بروز بحران جدیدی در این روزنامه قدیمی و معتبر آمریکایی شده است.

مدیر عامل و ناشر پست، ویل لوئیس، تصمیم وینت برای کناره گیری او را در یادداشتی به کارکنان اعلام کرد و گفت که  فوراً جستجو برای جایگزینی آغاز خواهد شد.

نشریه «پست» که از نظر مالی دچار مشکل شده، اعلام کرده بود که وینت پس از انتخابات ایالات متحده در ماه نوامبر به عنوان سردبیر اصلی اتاق خبر انتخاب خواهد شد و گفته بود که در حال راه‌اندازی «اتاق خبری سوم» است که به یافتن راه‌های جدید برای کسب درآمد روزنامه‌نگاری‌اش اختصاص دارد.

سه هفته پیش، «سالی بازبی» سردبیر اجرایی آن زمان گفت که به جای تنزل رتبه برای رهبری «پست» و تلاش برای افزایش درآمد، استعفا می دهد.

از آن زمان، چندین گزارش منتشر شده سوالاتی را در مورد اخلاق روزنامه نگاری «لوئیس و وینت» ناشی از فعالیت آنها در انگلستان ایجاد کرده است. به عنوان مثال، هر دو مرد با هم بر روی مجموعه‌ای از تحقیقات در مورد هزینه‌های گزاف سیاستمداران بریتانیایی کار کردند که از اطلاعاتی تغذیه می‌شد که با پرداخت پول به یک شرکت اطلاعات دریافت شده بود – رویه‌ای که روزنامه‌نگاری آمریکایی با آن مخالف است.

نیویورک تایمز نوشت که وینت و لوئیس هر دو در داستان‌هایی دست داشتند که به نظر می‌رسید بر اساس سوابق تلفنی و تجاری به‌دست‌آمده با کلاهبرداری باشد.

این ماجرا باعث شورش اتاق خبر در پست شد. «دیوید مارانیس» برنده دو بار جایزه پولیتزر که به مدت چهار دهه در این روزنامه کار کرده است، این هفته گفت که مخالف انتصاب وینت است.

همین موضوعات باعث شد تا وینت از قبول سردبیر پست سر باز بزند. گفتنی است واشنگتن پست سال گذشته 77 میلیون دلار ضرر کرده است.

این خبر را در الجزیره ببینید

نظر شما