شناسهٔ خبر: 67304088 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

دروازه‌بان بعدی پرسپولیس کیست؟ جدال جانشینان بیرانوند در تابستان داغ نقل و انتقالات

علیرضا بیرانوند بار دیگر با فسخ قرارداد خود پرسپولیس را در شوکی بزرگ فرو برد. حالا یحیی گل‌محمدی و مدیران باشگاه باید در بازار نقل و انتقالات به دنبال جانشینی برای این دروازه‌بان ملی‌پوش باشند.

صاحب‌خبر -

باشگاه پرسپولیس بعد از فسخ یک طرفه بیرانوند چالش سختی در تابستان پیش رو دارد.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند همانند تابستان گذشته بابت مطالبات خود ساز جدایی کوک کرد و قرارداد خود را فسخ کرد. البته این بار پرسپولیس با توجه به پرداختی به این دروازه‌بان اصلا انتظار چنین موقعیتی را نداشت اما بیرانوند دوباره مسیر تابستان ۱۴۰۲ را پیش گرفت.

در این شرایط واکنش‌ها نسبت به سال گذشته از سوی باشگاه و هواداران متفاوت بوده و با کدورت‌های پیش آمده ممکن است دومین جدایی این دروازه‌بان از پرسپولیس به وقوع بپیوندد.

    نکته جالب توجه واکنش سریع هیات مدیره پرسپولیس به این جدایی بود و آنها جذب یک دروازه‌بان جدید را در دستور کار خود قرار دارند.

با پایان قرارداد قرضی احمد گوهری با آلومینیوم، این گلر مطابق قراردادش در حال حاضر عضو پرسپولیس است و البته احتمالا این باشگاه به این موضوع دل نمی‌بندد و در تلاش برای جذب یک گلر باتجربه و اسمی برای پر کردن جای علیرضا بیرانوند خواهد بود.

در این شرایط بسیار محتمل است که پرسپولیس بخواهد یک سهمیه خارجی خود را به دروازه‌بان اختصاص دهد. با این حال پرسپولیس باید نگاهی به مارکت داخلی هم داشته و چند گزینه برای این باشگاه وجود خواهد داشت. از بازگشت پرسپولیسی‌های سابق تا اقدام برای خریدی جنجالی می‌تواند جزو برنامه‌های سرخ‌ها باشد.

*گزینه لژیونر پرسپولیس از پرتغال

امیر عابدزاده جزو اولین نام‌هایی بود که پس از فسخ بیرانوند به ذهن هواداران پرسپولیس آمد. رقیب بیرانوند در مقدماتی جام جهانی قطر حالا دو سالی است از تیم ملی دور شده و بازگشت به ایران می‌تواند او را در اوج توجه به عنوان گلر پرسپولیس قرار بدهد. عابدزاده در این فصل عضو ماریتیمو پرتغال در لیگ یک این کشور بود و تیمش در صعود به سطح اول باشگاهی پرتغال ناکام ماند و امیر هم جایگاه چندان محکمی در ماریتیمو نداشت. همه این ملاحظات می‌تواند عابدزاده را بیش از پیش به پرسپولیس نزدیک کند.

دروازه‌بان بعدی پرسپولیس کیست؟ جدال جانشینان بیرانوند در تابستان داغ نقل و انتقالات

*فرصت مناسب برای پسر پرسپولیس

علیرضا حقیقی که به پسر پرسپولیس معروف است بعد از بازگشت به لیگ ایران هیچ‌گاه فرصت بازگشت به تیم محبوبش را پیدا نکرد. او قراردادش با هوادار تمام شده و شاید در ۳۶ سالگی رویای پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشته باشد. با جدایی بیرانوند مدیران باشگاه می‌توانند روی بازگرداندن علیرضا حقیقی نیز فکر کنند.

*کاپیتان سابق تراکتور شاید دور از دسترس

محمدرضا اخباری، کاپیتان سابق تراکتور که این فصل را در گل گهر سیرجان سپری کرد با توجه به اسم و رسمش می‌تواند مورد توجه پرسپولیس قرار بگیرد. او ۳۱ ساله است و تجربه دعوت به اردوهای تیم ملی را هم دارد و می‌تواند با حضور در پرسپولیس مسیر فوتبالی خود را دگرگون کند. با این حال اخباری یک فصل دیگر با گل گهر قرارداد دارد و بعید است باشگاه سیرجانی او را راحت از دست بدهد.

دروازه‌بان بعدی پرسپولیس کیست؟ جدال جانشینان بیرانوند در تابستان داغ نقل و انتقالات

*یک بمب نقل و انتقالاتی از سپاهان

پیام نیازمند شاید جذاب‌ترین گزینه برای هواداران پرسپولیس باشد. گلر ۲۹ ساله سپاهان یکی از دروازه‌بان‌های آماده فصل‌های اخیر بوده که شاید تصمیم بگیرد بازی کردن برای یکی از تیم‌های بزرگ پایتخت را نیز تجربه کند. البته نقل و انتقالات میان پرسپولیس و سپاهان در فصل‌های اخیر با جنجال‌های خاص خودش همراه بوده و در صورت عملی شدن این اتفاق یک بمب واقعی در نقل و انتقالات منفجر خواهد شد. با این حال باید در نظر داشت سپاهان برای بازگرداندن نیازمند به ایران رقم وحشتناکی برای رضایتنامه هزینه کرده بود و او یک فصل دیگر نیز با سپاهانی‌ها قرارداد دارد و بخش اعظم رقم قرارداد نجومی او به فصل بعد منتقل شده بود.

دروازه‌بان بعدی پرسپولیس کیست؟ جدال جانشینان بیرانوند در تابستان داغ نقل و انتقالات

*جانشین بیرانوند شاید خارجی باشد

پرسپولیس قطعا گزینه‌های خارجی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد و بدون شک اگر جدایی علیرضا بیرانوند قطعی شود، سرخ‌ها کار راحتی برای به خدمت گرفتن یک گلر شش دانگ نخواهند  داشت. با این حال جذب یک گلر جوان ازبکستانی و یا یک دروازه‌بان اروپایی محتمل به نظر می‌رسد.

نظر شما