شناسهٔ خبر: 67303991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دیوان عالی آمریکا ممنوعیت مالکیت اسلحه برای عاملان خشونت خانگی را تایید کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- متجاوزان، سوءاستفاده‌کنندگان و عاملان خشونت خانگی از داشتن اسلحه در آمریکا محروم می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: در آخرین حکم قانونی در نبرد آمریکا بر سر حقوق اسلحه، دادگاه عالی ایالات متحده روز جمعه یک قانون فدرال را تأیید کرد که عاملان خشونت خانگی را از داشتن سلاح گرم منع می کند.

جان رابرتز، رئیس قضات دیوان عالی نوشت: «وقتی یک فرد توسط دادگاه تشخیص داده شود که تهدیدی قابل اعتماد برای ایمنی فیزیکی دیگری است، آن فرد ممکن است به طور موقت مطابق با اصلاحیه دوم خلع سلاح شود.»

خشونت با اسلحه در ایالات متحده رایج است، جایی که تعداد اسلحه های گرم بیشتر از جمعیت این کشور است. آرشیو خشونت با سلاح در سال گذشته بیش از 40000 مرگ به وسیله سلاح را ثبت کرده است. از دیگر سو تلاش برای کاهش حقوق مربوط به دارندگان اسلحه همیشه با مقاومت شدید سیاسی روبرو می شود.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا از این تصمیم استقبال کرد و به سوابق خود در تقویت ایمنی اسلحه و پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت اشاره کرد و متعهد شد که برای اعمال محدودیت های شدیدتر تلاش کند. او در بیانیه‌ای گفت: «در نتیجه حکم امروز، بازماندگان خشونت خانگی و خانواده‌هایشان همچنان می‌توانند مانند سه دهه گذشته روی حمایت‌های حیاتی حساب کنند.»

بایدن افزود که «قاطعانه متعهد» به پایان دادن به خشونت علیه زنان است و کنگره را برای اقدام برای «توقف اپیدمی خشونت با اسلحه که جوامع ما را متلاشی می کند» تحت فشار قرار خواهد داد.»

این خبر را در فرانس24 ببینید

نظر شما