شناسهٔ خبر: 67303908 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

گزارش اخبار تقریبی در هفته‌ای که گذشت؛

پایه‌های دین اسلام بر حج بنا شده است/حج عبادتی است که با جهاد برابری می کند

مهم‌ترین عناوین خبری با رویکرد تقریبی در هفته‌ای که گذشت با محوریت برگزاری سی و چهارمین نشست امت همدل با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مصاحبه و گفت‌وگو با علمای جهان اسلام منتشر شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است: 

*دبیرکل مجمع تقریب در سی و چهارمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی "امت همدل": پایه های دین اسلام بر حج بنا شده است/ انسان سازی؛ هدف وضع اعمال عبادی برای مسلمانان

در سی و چهارمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی "امت همدل" مطرح شد که حج بهترین مکان برای تجمع متفکران اسلامی است که موقف سیاسی و دفاعی خود را به بحث بگذارند و از نیروهای پراکنده صف واحدی تشکیل دهند و از طریق انجام صحیح حج، آمادگی‌های لازم را کسب نمایند.


*مولوی اسحاق مدنی در گفتگو با تقریب: شکوه وحدت آفرین در حج حکمفرماست/ حج عبادتی است که با جهاد برابری می کند

رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: مسلمانان از سراسر دنیا در مکانی مقدس جمع شده تا اتحاد خود را به رخ جهانیان بکشانند که این اقدام در وحدت امت اسلامی تاثیر ویژه ای خواهد داشت.
 


*مولوی فاروقی در گفتگو با تقریب: حضور حاجیان در صحرای عرفات نمونه ای از تقویت و تحکیم انسجام واتحاد امت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت بیرجند، بیان کرد: حضور حاجیان در صحرای عرفات و انجام مناسک حج در یک نقطه و ایامی خاص نمونه ای از تقویت و تحکیم انسجام واتحاد رویه امت اسلامی است.
 


*مولوی فاضل حسینی در گفتگو با تقریب: حج جلوه ای بزرگ از وحدت و تقریب امت اسلامی است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: حج جلوه ای بزرگ از وحدت و تقریب امت اسلامی است؛ همگان با ندای "لبیک اللهم لبیک ، لبیک لا شریک لک"؛ یکصدایی و یکدلی خود را فریاد می زنند.


*شیخ راهبر در گفتگو با تقریب: امت اسلام ایام حج را مغتنم شمرده و اتحاد مسلمین را تقویت کند

امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر لنگه، بیان کرد: مناسک حج یکی از برنامه های مهم اسلامی در این ایام است؛ از هر فرقه و مذهب با صدایی واحد خداوند متعال را صدا زده و با موجودیت خود بر اتحاد خود تکیه می کنند.


*شیخ خواجوی در گفتگو با تقریب: ماه ذی الحجه، ماه مواسات و توجه به مظلومین عالم خصوصا مردم غزه است

امام جمعه اهل سنت شیراز، بیان کرد: مسلمانان باید با تلاوت قرآن و تقویت ارتباطات وحدت آفرین همدیگر را به این عمل مبارک ترغیب نمایند؛ مخصوصا در زمانیکه رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار با تمام توان بر ملت مظلوم فلسطین هجوم آورده اند.


*حسینی شاهرودی در گفت وگو با تقریب: اعیاد اسلامی از مشترکات مسلمانان و مدال وحدت و انسجام امت اسلامی است

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: از مشترکات مسلمانان اعیاد اسلامی است؛ این نشان و مدال وحدت و انسجام امت اسلامی است، در واقع این مسائل سبب خواهد شد تفکرات به هم نزدیک شده و وحدت را تقویت نماید.
 


*آخوند گوگلان در گفت وگو یا تقریب: دشمنان اسلام از عید و بالاخص حج ترس و وحشت خاصی دارند

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت چنارلی گلستان، بیان کرد: روز عرفه و عید سعید قربان، روز عید و محور وحدت همه مسلمان جهان است؛ این پتانسیل در هیچ دینی دیده نمی شود، اگر حکام کشورهای اسلامی بتوانند نقش وحدت را بخوبی ادا کنند، حج و عید قربان، بهترین کنگره جهانی برای وحدت امت اسلامی خواهد بود.


*مولوی دامنی در گفت وگو با تقریب: تکریم عید سعید قربان سبب تقریب دلهای مسلمین خواهد شد

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: لیالی ذی الحجه به مانند شبهای ماه مبارک رمضان دارای فضیلت و برکات بسیاری است؛ قبل از اسلام مردم مدینه بر پایه جهالت خود جشن هایی داشته اند که بعد از بعثت رسول خدا، پیامبر اسلام(ص) در ازای آن عیدهای ناپسند، دو روز با اعیاد بزرگ فطر و قربان معرفی نمودند.



انتهای پیام/

نظر شما