شناسهٔ خبر: 67303354 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هشدار درباره خریدوفروش کاربری همستر

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: «به‌تازگی شاهد خریدوفروش امتیاز حساب‌های کاربری همستر کامبت یا بازی‌های مشابه هستیم و این در صورتی است که هیچ تضمینی برای تعلق ارزش مالی به نتایج این بازی‌ها وجود ندارد.»

صاحب‌خبر -

سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: بازی همستر کامبت به یک موضوع همه‌گیر اجتماعی تبدیل شده است، چراکه پیش از این شاهد عملکرد ربات مشابه همستر کامبت بودیم که در بستر تلگرام عرضه شد و در فهرست صرافی‌ها قرار و ارزش مالی به آن تعلق گرفت.

به گزارش ایمنا، وی افزود: چندین ربات بازی تلگرامی مشابه با همستر کامبت نیز عرضه شده است و کاربران به انتظار اینکه این ربات‌ها به‌خصوص همستر کامبت در صرافی‌ها لیست شود، مورد استقبال قرار گرفته است و این در صورتی است که هیچ تضمینی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه اکنون شاهد استقبال بسیار گسترده از چنین ربات‌های تلگرامی هستیم که این موضوع می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: تلگرام، شبکه‌ای مسدود شده در کشور است و کاربران برای استفاده از این ربات باید از فیلترشکن و پروکسی استفاده کنند.

مرتضوی با بیان اینکه استفاده از پروکسی و فیلترشکن‌ها برای کاربران به‌خصوص کاربران کم سن و سال تبعات منفی به همراه دارد، ادامه داد: با توجه به آسیب‌های مطرح شده، والدین باید به‌شدت مراقب عملکرد فرزندان خود باشند، چراکه بسیار بعید است بدون آسیب از کنار این موضوع عبور کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از فیلترشکن‌ها و پروکسی‌ها هزینه‌های مالی برای افراد به همراه خواهد داشت، گفت: به‌تازگی شاهد خرید و فروش امتیاز حساب‌های کاربری همستر کامبت یا بازی‌های مشابه هستیم و این در صورتی است که هیچ تضمینی برای تعلق ارزش مالی به نتایج این بازی‌ها وجود ندارد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز این حساب‌های کاربری می‌تواند به ابزاری برای کلاهبرداری تبدیل شود، اضافه کرد: صرف‌نظر از این موارد، موضوع مدیریت زمان نیز مطرح می‌شود و با توجه به قرارگیری در زمان امتحانات، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از این بازی متضرر شوند.

مرتضوی با اشاره به اینکه همستر کامبت تبدیل به رفتاری اعتیادگونه برای برخی افراد شده است، افزود: این رفتار تمرکز افراد از دیگر فعالیت‌ها را کاهش می‌دهد و نوعی غفلت در آن‌ها ایجاد می‌کند و تمام موارد بیان شده، حداقل آسیب‌های تضمین شده این موضوع محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی باید مراقب باشند که این موضوع می‌تواند کلاهبرداری در قالب لینک‌های آلوده، فیشینگ و تخلیه حساب‌های بانکی را افزایش دهد، در واقع افراد باید مراقب باشند روی لینک‌هایی تحت عنوان همستر کامبت دارای منبع ناشناس کلیک نکنند و به جای ربات‌های مذکور، اقدام به نصب بدافزار نکنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: همستر کامبت منبع و مدیریت‌کننده مشخصی ندارد، از جایگاهی داخل کشور برخوردار نیست و هیچ تضمینی برای لیست شدن درآمدهای کسب شده این بازی در صرافی‌ها وجود ندارد؛ افراد به‌منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های متعدد بیان شده، باید رعایت توصیه‌ها را مد نظر قرار دهند.

نظر شما