شناسهٔ خبر: 67303277 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

آزادسازی مدرک تحصیلی چگونه انجام می‌شود؟

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار درباره آزاد سازی مدرک تحصیلی دانش آموختگان در بستر سامانه جستجوی شغل گفت: این موضوع با استفاده از گواهی عدم کاریابی بصورت کاملاً الکترونیکی بر بستر سامانه جستجوی شغل صورت می پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، امید ملک، مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار درباره اصلاح فرآیند فک تعهد خدمت آموزش رایگان از طریق سامانه جستجوی شغل گفت: بر اساس توافق نامه مبادله شده در تاریخ ۱۴۰۳.۰۳.۱۳ فی مابین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و سازمان امور دانشجویان، فرآیندجدید لغو تعهد خدمت آموزش رایگان دانش آموختگان و دانشجویان انصرافی و اخراجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی دولتی با استفاده از گواهی عدم کاریابی بصورت کاملاً الکترونیکی بر بستر سامانه جستجوی شغل صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: الکترونیکی نمودن کلیه فرآیند صدور گواهی عدم کاریابی از طریق سامانه جستجوی شغل با هدف ایجاد شفافیت، تسهیل و تسریع در انجام فرآیند مذکور صورت گرفته است.

ملک با اشاره به شیوه نامه جدید افزود: متقاضیان لغو تعهد خدمت آموزش رایگان می بایست در این سامانه شغل ثبت نام نموده و درخواست شغلی خود را در سامانه منتشر نمایند. درخواست های شغلی منتشر شده قابل رویت توسط تمام دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی مستقر در استان انتخابی متقاضی می باشد.

ملک بیان کرد: تمام دفاتر کاریابی بر اساس آیین نامه اجرایی کاریابی ها موظف به ثبت اطلاعات عملکردی خود در سامانه هستند و نقش محوری در تطبیق شغلی و معرفی متقاضیان به فرصت های شغلی دارند.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار گفت: مرجع تایید عدم کاریابی متقاضی پس از سپری شدن شش ماه از زمان انتشار درخواست شغلی در سامانه، سازمان امور دانشجویان می باشد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق متقاضیان جویای کاری که شش ماه قبل از تاریخ ابلاغ این شیوه نامه در دفاتر کاریابی بصورت حضوری یا الکترونیکی ثبت نام نموده اند و اطلاعات آنان در سامانه مربوط ثبت نشده است، ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها صرفاً تا پایان شهریور ماه سال جاری می‌توانند پس از بررسی‌های لازم با مسئولیت خود برای آنان نامه عدم کاریابی صادر نمایند.

ملک بیان کرد: حذف عامل انسانی در این فرآیند و الزام احراز اشتغال یا عدم اشتغال متقاضی از طریق سامانه جستجوی شغل ضمن ایجاد شفافیت در فرآیند صدور گواهی عدم کاریابی به اصلاح بسترها و گلوگاه های فسادزا کمک شایانی نموده است.

نظر شما