شناسهٔ خبر: 67302288 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲ تیر

75 هزار واحد مسکونی در لویزان ساخته می‌شود

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم

صاحب‌خبر -

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

اول تیر 1354؛ تولیدات صنعتی ایران از مرز 100 میلیون تومان گذشت

ارزش تولیدات صنعتی کشور در سال 1353 از مرز 100 میلیارد تومان گذشت و براساس برنامه‌های در دست اجرا کوشش می‌شود که این روند و افزایش همچنان ادامه یابد.

فرخ نجم‌آبادی، وزیر صنایع و معادن ضمن اعلام این مطلب رشد تولیدات بعضی از کارخانه‌های کشور را در سال 53 با مقایسه با سال 52 را اعلام کرد و گفت: ذوب فلزات 31 درصد، صنتایع معدنی غیرفلزی 28 درصد (مصالح ساختمانی)، آشامیدنی‌ها 28 درصد، کاغذ و مقوا 20 درصد، صنایع شیمیایی 21 درصد، صنایع فلزی 23 درصد، چوب، مبل 26 درصد، صنایع لاستیک 20 درصد، نساجی 16 درصد و پوشاک 50 درصد، رشد تولید داشته‌اند.

وزیر صنایع و معادن گفت: در طول برنامه پنجم روند افزایش حفظ خواهد شد و با توجه به اینکه دیگر تولید نفت در کشور رشد نخواهد کرد و اگر نیز چنین حالتی پیش بیاید از 15 درصد تجاوز نمی‌کند به ناچار در طول برنامه پنجم بیشترین توجه دولت به رشد صنایع و معادن خواهد بود.

75 هزار واحد مسکونی در لویزان ساخته می‌شود

75 هزار واحد مسکونی در شمال شرقی تهران (لویزان) برای صاحبان درآمدهای متوسط ساخته می‌شود.

سرمایه‌گذاری برای احداث این واحدهای مسکونی توسط بانک‌های رهنی و ساختمان انجام شده است.

در ساخت شهرک لویزان از آخرین پدیده‌های شهرسازی کشورهای اروپایی با توجه به ضوابط شهر و خانه‌سای در ایران استفاده خواهد شد.

ساختمان‌های این شهرک که می‌تواند 300 هزار نفر را در خود جای دهد شامل آپارتمان و خانه‌های ویلایی و دو طبقه خواهد بود.

از سوی دیگر دو میلیون و هفتصد هزار متر زمین در کنار جاده سوم تهران شهرری (خیابان شهرزاد) برای ایجاد آپارتمان‌های ارزان‌قیمت اختصاص داده شد.

دوم تیر 1364؛ ارزیابی اراضی «ولنجک» برای واگذاری به تعاونی‌های مسکن

روابط عمومی وزارت مسکن و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد در سال گذشته سازمان زمین شهری تهران مجموعا 6742 قطعه زمین برای احداث واحد مسکونی واگذار نموده است.

از این تعداد حدود 3268 واحد به 82 شرکت تعاونی و 3474 واحد به صورت انفرادی در شهرهای تهران، فیروزکوه، کرج، ورامین و رودهن به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

در این خبر آمده است که مراحل ارزیابی اراضی ولنجک درباره تعاونی‌های مسکن 67 گانه برای احداث 1896 واحد مسکونی در حال اتمام است و تاکنون به 10 شرکت تعاون مسکن مبالغ ارزیابی ابلاغ شده و در این مورد اداره کل زمین شهری استان تهران برای عقد قرارداد اعلام آمادگی نموده است.

دوم تیر 1384؛ «ترک سل» با طرف ایرانی به توافق نرسید

مدیر پروژه اپراتور دوم تلفن همراه گفت: شرکت ترک‌سل با طرف ایرانی به توافق نرسید و در نتیجه در پروژه اپراتور دوم حضور نخواهد داشت. دکتر معصوم فردین اظهار کرد: با وجودی که دولت و وزارت ارتباطات وقت زیادی صرف کنسرسیوم ایرانسل کرده و علاقه‌مند بودند تا این قضیه با خود کنسرسیوم نهایی شود، شرکت ترک‌سل با طرف ایرانی به توافق نرسیده و فرصت‌ها از دست رفت.

وی ادامه داد: این کنسرسیوم علاقه‌مند بود تا مدیریت شبکه را در دست خود قرار داده و آن را هدایت کند در حالی که این نکته برخلاف قانون تجارت به شمار می‌رفت.

نظر شما