شناسهٔ خبر: 67301724 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ادامه رقابت سریالی سیما و شبکه نمایش خانگی

«پایتخت ۷» کلید خورد؛ «افعی ۲» نه!

دنیای اقتصاد : رقابت تلویزیون با شبکه نمایش خانگی در تولید سریال‌ها اوج گرفته است. تلاش برای جلب نظر سازندگان آثاری مثل کلاه‌قرمزی،‌ نون خ، پایتخت و ... مهم‌ترین وجه رقابت سیما با شبکه نمایش خانگی است که این روزها با تولید سریال‌های متعددی در حال جلب نگاه مخاطبانش است. برخی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی، ساخت فصل‌های دوم و سوم را تجربه کرده‌اند و برخی سریال‌های سیما نیز در تلاش برای ساخت فصل‌های تازه‌تری هستند. در تازه‌ترین مورد،‌ روز گذشته خبر ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» تایید شد و در مقابل خبرهایی ناامیدکننده از ساخت فصل دوم «افعی تهران» به گوشی رسید.

صاحب‌خبر -

پایتخت

دی‌ماه پارسال بود که شنیده‌ها از توافق سازندگان «پایتخت» و سیما برای ساخت فصل هفتم این سریال حکایت می‌کرد و حالا پس از نزدیک به شش ماه از این حرف‌وحدیث‌ها، خبر تولید «پایتخت» بالاخره از سوی بازیگر معروف این سریال علنی شد. هومن حاجی‌عبداللهی، بازیگر نقش رحمت در سریال «پایتخت»، با انتشار تصویری از شیرینی رنگینک به صورت کلمه «پایتخت ۷» در فضای مجازی نوشت: «شروع پایتخت ۷ به شیرینی رنگینکیه که بچه‌های پشت صحنه درست کردن.»

آخرین فصل این سریال، یعنی فصل ششم، در نوروز سال ۱۳۹۹ روی آنتن رفت و حالا چهار سال پس از آن قرار است سری جدید ساخته شود و احتمالا نوروز ۱۴۰۴ روی آنتن برود، یعنی بعد از ۵ سال غیبت از خانه‌های مردم. آیا مخاطبان تلویزیون همچنان دوستدار این سریال و شخصیت‌ها و روایتش خواهند بود؟ فصل اول این سریال در سال ۱۳۹۰روی آنتن رفت.

افعی تهران

در یک هفته گذشته خبرهای زیادی درباره تولید فصل دوم «افعی تهران» منتشر شد، اما روز گذشته نقل‌‌قول‌هایی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که نشان می‌داد سازندگانش تمایل چندانی برای ساخت فصل دوم ندارند.

تهیه‌کننده سریال، جواد فرحانی، در مصاحبه‌ای که اخیرا منتشر شده درباره ساخت فصل دوم نظر مساعدی نداشته و گفته بود: به فصل بعدی افعی تهران فکر نکرده‌ایم و بیش از هر چیز به پایان خوب برای فصل اول این سریال فکر کردیم. ساخت فصل۲ برای سریال در کشور ما، کار بسیار سختی است و به‌ نظرم فصل‌های بعدی سریال‌ها هم در کشور ما چندان موفق نبوده‌اند. با آنکه ‌سریال‌های دیگر نمایش خانگی چون شهرزاد و زخم ‌کاری که در سال‌های اخیر با اقبال مواجه شدند، به فصول بعدی رسیدند اما جمع‌بندی و شنیده‌ها نشان از آن دارد که تاکنون تصمیمی برای تولید فصل دوم این سریال گرفته نشده و با توجه به کیفیت‌محور بودن تیم تولید سامان مقدم نسبت به کمیت‌محوری، بعید است فصل دومی برای افعی تهران در کار باشد. تورج اصلانی، بازیگر این سریال، نیز گفته است که با توجه به اولویت داشتن کیفیت‌ سریال، بعید است فصل دومی برای افعی تهران در کار باشد. هرچند تصمیم نهایی به عهده کارگردان، تهیه‌کننده و پلتفرم است.

 

نظر شما