شناسهٔ خبر: 67301295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

توهین یکی از نامزدها صدای دانشگاه‌آزادی‌ها را درآورد

توهین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد صدای اعتراض دانشگاه آزادی‌ها را درآورد.

صاحب‌خبر -

«در زمانی که ما دانشگاه می‌رفتیم تمام اساتید ما از دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا آمده بودند اما الان رئیس دانشگاه و معاونانش فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد است، آدم نمی‌خواهد بیاید مورد به مورد بگوید که اشکال داریم.» این بخشی از صحبت‌های مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است که صدای اعتراض دانشگاه آزادی‌ها را درآورده است.

پزشکیان در برنامه میزگرد فرهنگی رسانه ملی به دلیل مطرح کردن این صحبتها و توهین به فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد با موجی از اعتراضات دانشگاه آزادی‌ها رو به رو شد.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین رویداد هم‌اندیشی روسای سراهای نوآوری دانشگاه آزاد که روز گذشته در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در یک مسیر تحولی است، هرچند دیگران و کسانی که مدعیان مسند ریاست جمهوری هستند ندانند که چگونه این دانشگاه با عزت می‌خواهد پیش برود.

طهرانچی افزود: برای من خیلی دردناک است برای رأیی که معلوم نیست آخرت سوز است یا سرمایه آخرت، بخش وسیعی از مردم را آن هم به صورت عام تحقیر می‌کنند، شعار می‌دهند که همه باشند اما وقتی به دانشگاه آزاد می‌رسند، می‌گویند چرا دانشگاه آزادی‌ها در سمت و مسؤولیت هستند؟ جمعیت ۷ میلیونی کشور را تحقیر می‌کنند در حالیکه سرآمدان بی نام و نشان این دانشگاه در دنیای علم درخشیدند، مسلماً پاسخ این تحقیر را در هشتم تیرماه خواهند دید.

پزشکیان در سخنرانی خود در دانشگاه تهران هم این صحبت‌ها را درباره فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد داشت و این در حالی است که برخی مشاوران نزدیک به پزشکیان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند.

رئیس دانشگاه آزاد در سخنرانی خود گفته است: اگر این نامزد محترم اطلاعی از خدمات، تحولات و پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ندارد، آماده‌ایم که یک تور برگزار کنیم تا بداند در دانشگاه آزاد اسلامی چه خبر است؟

سید امیر محجوب مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد هم به توهین پزشکیان واکنش نشان داده و با انتشار توئیتی اعلام کرد: آقای پزشکیان، شما به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی توهین کردید، پیشرفت علمی کشور مرهون زحمات استادان و دانشجویان این دانشگاه است.

محجوب افزود: شخصیت‌های برجسته علمی ما در میدان‌های علم و عمل افتخار آفرینی کرده‌اند. اگر می‌خواهید رئیس جمهور ایران شوید، ابتدا ظرفیت‌های آن را بشناسید.

کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد نیز اعلام کرد: قاطعانه اجازه هتک حیثیت خانواده شریف و نخبه دانشگاه آزاد را به احدی نخواهیم داد و نخواهیم گذاشت ثمره علمی کشور در مناسبات انتخاباتی برخی کاندیداها به قربانگاه برده شود.

این کانون عنوان کرد: شاید باید به شما یادآوری شود که سهم دانشگاه آزاد از بدنه ۴ میلیون نفری دانشجویان کشور، یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوست، این آمار در کنار خانواده ۸ میلیونی فارغ التحصیلان این دانشگاه اساسا امکان انکار نقش چنین مجموعه‌ای را منتفی می‌کند مگر اینکه عده‌ای بتوانند رو به دوربین هم دروغ بگویند و هم منکر همه دستاوردها شوند.

 

نظر شما