شناسهٔ خبر: 67301291 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سوت انگلیسی علیه لاله‌های نارنجی

فرانسه مدیون این داور!

یکی از صحنه‌های جنجالی یورو ۲۰۲۴ که می‌تواند سرنوشت تیم‌های صعودکننده را تغییر دهد، در بازی هلند و فرانسه و روی گل مردود ژاوی سیمونز رقم خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در جریان دیداری حساس از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ بین تیم‌های ملی هلند و فرانسه که با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید، صحنه‌ای جنجالی خلق شد.

در این بازی، ژاوی سیمونز موفق شد توپ را به تور دروازه فرانسه بچسباند، اما این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد. پس از خوشحالی بازیکنان و در حالی‌که آنها سر از پا نمی‌شناختند، آنتونی تیلور، داور انگلیسی بازی، به سمت کمکش رفت و پس از صحبتی کوتاه با او گل را رد کرد.
در این صحنه، دنزل دامفریز به دلیل اینکه در آفساید قرار داشت و برای مایک مانیان، دروازه‌بان فرانسه، مزاحمت ایجاد کرد، باعث شد کمک داور آن را آفساید تشخیص شد. تیلور پس از تصمیمش هم ثانیه‌هایی با کمک داور ویدئویی صحبت کرد اما در نهایت شرایط باب میل فرانسوی‌ها رقم خورد و گل تأیید نشد.

2046348 2046344

پس از اعلام این تصمیم، ژاوی سیمونز بهت‌زده بود و نمی‌دانست از ناراحتی چکار کند. او و دیگر بازیکنان هلند از تصمیم تیلور ناراضی بودند اما به دلیل قانون جدید که فقط کاپیتان حق دارد با داور بازی صحبت کند، تصمیم گرفتند نارضایتی‌شان را نشان ندهند. سیمونز معتقد بود که دامفریز تأثیری در بازی نداشته و گل او باید پذیرفته می‌شد.

2046345 2046346 2046347

در نهایت بازی با همان نتیجه به اتمام رسید. این تساوی بدون گل باعث شد که هر دو تیم هلند و فرانسه چهار امتیازی شوند و رقابت برای صعود از گروه همچنان ادامه یابد. در صورتی که هلند در هفته سوم نتواند به دور بعد صعود کند، این گل و تصمیم تیلور بیش از پیش در رسانه‌ها و بین هواداران هلند وایرال خواهد شد.

نظر شما