شناسهٔ خبر: 67300982 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مقامات رسمی؛

شیوع وبا در نیجریه جان ۲۱ نفر را گرفت

به گفته یک مقام رسمی، بر اساس گزارش‌ها حداقل ۲۱ نفر در اثر شیوع وبا در ایالت لاگوس در جنوب غربی نیجریه جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، «کیمی اوگونیمی»، مشاور ویژه سلامت دولت ایالتی، گفت که حداقل ۴۰۱ مورد تنها در این ماه به دلیل شیوع بیماری در مرکز اقتصادی کشور گزارش شده است و خواستار تلاش هماهنگ برای مبارزه با این معضل شد.

اوگونیمی افزایش تعداد موارد مشکوک و تلفات را به تجمعات اخیر جشن عید قربان که اخیراً در این ایالت برگزار شد نسبت داد و گفت که "پیش بینی افزایش موارد وجود داشت."

او گفت که دولت لاگوس به جمع آوری نمونه‌هایی از منابع آب، غذا و نوشیدنی‌ها برای شناسایی منبع آلودگی ادامه داده است و افزود که فعالیت‌های نظارتی در جوامع محلی به ویژه در مناطق تحت تأثیر دولت محلی تشدید شده است.

وبا یک بیماری بسیار خطرناک است که در شدیدترین شکل آن با شروع ناگهانی اسهال آبکی حاد مشخص می‌شود که می‌تواند منجر به مرگ در اثر کم آبی شدید بدن شود.

در اوایل ماه جاری، مقامات بهداشتی در لاگوس، پرجمعیت‌ترین شهر نیجریه، هشداری را در مورد شیوع وبا در این ایالت صادر کردند.

«آکین آبایومی»، کمیسر بهداشت در لاگوس، به خبرنگاران گفت که آزمایش‌های آزمایشگاهی تأیید کرده‌اند که شیوع این بیماری به دلیل وبا بوده و سویه شناسایی‌شده بسیار تهاجمی و مسری است.

شیوع وبا اغلب در نیجریه به دلیل کمبود آب آشامیدنی، به ویژه در مناطق پرجمعیت گزارش شده است.

نظر شما