شناسهٔ خبر: 67300809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان دشتستان:

۳۵ هزار پرونده از دادگستری دشتستان خارج شد

بوشهر- دادستان دشتستان گفت: طی یک سال اخیر ۳۵ هزار پرونده از دادگستری دشتستان خارج و پیرامون آنها تصمیم گیری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رستگار جمعه شب در جمع مردم دشتستان با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اظهار داشت: مبنای نامگذاری این هفته شهادت شهید مظلوم، عالم و دانشمند جلیل القدر شهید آیت الله بهشتی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ است.

دادستان دشتستان افزود: حضرت امام خمینی (ره) پیرامون نقش و جایگاه شهید بهشتی فرمودند: «شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ما» و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: «یکی از خصلت‌های شهید بهشتی تقوا بود، شخصیت آقای بهشتی در پیشگاه الهی برای انقلاب ما ذخیره شد و ما می‌توانیم برای همیشه بگوییم که چنین فردی داشته‌ایم و انقلاب ما با وجود چنین انسان‌هایی شکل گرفته است.

وی گفت: اگر بخواهیم سیر زندگی شهید بهشتی را بررسی کنیم آنچه مشاهده می‌کنیم این است که ایشان تمام زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب کرد.

دادستان دشتستان بیان کرد: شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی، رکن اساسی بود و در پایه گذاری نظام قضائی بر اساس اصول دینی و اسلامی نقش ممتاز و مؤثری داشته است و در واقع معمار قانون اساسی و قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی ایران بود و استقلال دستگاه قضائی از اقدامات شهید بهشتی بود.

وی با گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان گفت: شوق خدمت صادقانه به مردم، تواضع و فروتنی، تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیری از ویژگی‌های بارز این شهید والامقام بود.

دادستان دشتستان با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی بیشترین دوران مسئولیت خود را در قوه قضائیه گذراند، گفت: شهید آیت الله رئیسی از سمت‌های پایین تا بالاترین مراتب در قوه قضائیه خدمت کرد و به عنوان شاگرد شهید بهشتی معمار تحول در قوه قضائیه بود.

وی با اشاره به برخی از اقدامات شهید آیت الله رئیسی در قوه قضائیه گفت: تنظیم سند تحول قوه قضائیه، برخورد قاطع با مفسدان از جمله مهمترین اقدامات ایشان در قوه قضائیه بود.

وی با اشاره به برخی عملکردهای دادگستری دشتستان طی یکسال گذشته بیان کرد: از ابتدای تیرماه سال گذشته تا پایان خردادماه سال جاری تعداد ورودی پرونده به دادگستری شهرستان دشتستان ۳۵ هزار و ۹۰۰ پرونده بوده است.

رستگار افزود: تعداد پرونده‌های خروجی و پرونده‌هایی که پیرامون آنها تصمیم گیری و از دادگستری خارج شده نیز ۳۵ هزار پرونده بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دادگستری کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی است گفت: یکی از چالش‌های پیش رو جهت جلوگیری از اطاله دادرسی ورودی بالای پرونده‌ها به محاکم قضائی است که در این راستا و برای کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی، پرونده‌های تصادفات که میزان قابل توجهی از ورودی پرونده به دادسرا هستند بنابراین با توجه به هماهنگی صورت گرفته با شورای حل اختلافات و شرکت‌های بیمه از بدو تشکیل و پس از انجام اقدامات اولیه در دادسرا، به شورای حل اختلاف ارسال می‌شوند.

وی گفت: برپایی میز خدمت در راستای ارتباط مستقیم با مردم، پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از بروز اختلافات حقوقی و احیا حقوق عامه مردم از دیگر اقدامات و برنامه‌های در دست اقدام است.

دادستان دشتستان بیان کرد: بر اساس نظرسنجی سیستمی قوه قضائیه میزان رضایت مندی مردم شهرستان دشتستان از عملکرد دادگستری این شهرستان خوب و مطلوب ارزیابی شده است.

رستگار با اشاره به اهمیت انتخابات چهارده مین دوره ریاست جمهوری در ۸ تیرماه بیان کرد: انتخابات نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد و از همه مردم دعوت می‌کنیم ضمن حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح که بتواند ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشد، به اعتلای کشور و نظام اسلامی کمک کنند.

نظر شما