شناسهٔ خبر: 67300742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پای سیاساکتی به مناظرات انتخاباتی باز شد/انتقاد محمدباقر قالیباف از خروجی دستگاه‌های فرهنگی+فیلم

اقتصادنیوز: محمدباقر قالیباف گفت: آثار فرهنگی مثل داوود خطر و سیاه ساکتی و خواب و بیدار در دوره نیروی انتظامی درست شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، محمدباقر قالیباف در سومین مناظره تلویزیونی که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: رهبر معظم انقلاب، فارغ از رهبر و ولی بودن برای ما؛ بدون شک یک شخصیت بی نظیر در عرصه مسائل فرهنگی و هنری در ابعاد مختلف هستند و در دنیا شناخته شده هستند در این عرصه. ایشان  در سال ۹۵ توصیه داشتند به مدیران فرهنگی که"هزاران مجموعه خودجوش مردمی که کار فرهنگی میکنند باید روز به روز توسعه یابند و دستگاه های فرهنگی به اینها کمک کنند".

وی گفت: ما با این نگاه حکیمانه رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ چه کردیم؟ آیا ما امکانات و پول کم داشتیم یا آن را بد مدیریت کردیم؟ قریب به ۹۰ درصد این پول در دستگاه های فرهنگی برای هزینه جاری خودشان است!‌ چرا فرصت را به نیروهای خلاق و جوان در حلقه های میانی و مراکز مردمی ندهیم؟

قالیباف تأکید کرد: حتما باید دستگاه نظام فرهنگی داشته باشیم. مردمی سازی که باید در اقتصاد بکنیم ولی نکردیم، در فرهنگ هم باید همینگونه باشد و مردمی کنیم فرهنگ را. حتما یک سازمان نظام فرهنگی مانند نظام پزشکی و نظام مهندسی باید داشته باشیم تا خود اهالی فرهنگ مدیریت کنند. آثار فرهنگی مثل داوود خطر و سیاه ساکتی و خواب و بیدار در دوره نیروی انتظامی درست شد؛ و باعث شد که در ۷۰ روز بیش از ۸۰ درصد مردم کمربند ایمنی بستند و این از طریق تولیدات فرهنگی صورت گرفت.

نظر شما