شناسهٔ خبر: 67300728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

۵ تانک غول پیکری که بزرگ‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید ۵ تانک غول پیکری که بزرگ‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید

هنگام تجسم تانک‌های جنگی، تصاویری از یک وسیله نقلیه زرهی قدرتمند و زرهی به ذهن خطور می‌کند – ماشین‌هایی که برای مقاومت در برابر سخت‌ترین شرایط جنگی و فراهم کردن قدرت آتش مهیب طراحی شده اند. با این حال، ممکن است هنوز متوجه نباشید که برخی از این تانک‌ها واقعا چقدر غول پیکر و بزرگ هستند. دلیل اندازه

صاحب‌خبر -

هنگام تجسم تانک‌های جنگی، تصاویری از یک وسیله نقلیه زرهی قدرتمند و زرهی به ذهن خطور می‌کند – ماشین‌هایی که برای مقاومت در برابر سخت‌ترین شرایط جنگی و فراهم کردن قدرت آتش مهیب طراحی شده اند. با این حال، ممکن است هنوز متوجه نباشید که برخی از این تانک‌ها واقعا چقدر غول پیکر و بزرگ هستند. دلیل اندازه آن‌ها بسیار ساده است.

به گزارش روزیاتو، تانک‌های مدرن برای محافظت در برابر انواع تهدیدات، از موشک‌های ضد تانک گرفته تا بمب‌های دست ساز، به زره‌های ضخیم و لایه‌ای نیاز دارند – که البته به معنای وزن بالا و حجم قابل توجه است.

آن‌ها همچنین باید موتور‌های قدرتمندی را در قلب خود جای دهند که بتوانند جثه‌های عظیم شان را در زمین‌های ناهموار، از میدان‌های جنگ گل آلود گرفته تا جاده‌های معمولی، حرکت دهند. همچنین این تانک‌ها باید تمام تسلیحات و فناوری‌های مورد نیازشان را در اختیار داشته باشند. توپ‌های اصلی با کالیبر‌های بزرگ، همراه با سیستم‌های گلوله گذاری خودکار، به فضای قابل توجهی نیاز دارند. با آن همه فناوری و قدرت آتش، آیا تانک‌ها دیگر برای جنگ‌های مدرن مناسب نبوده و بلااستقاده هستند؟ پاسخ به این سوال دشوار بوده و هر کس نظر خاص خود را دارد، اما ارزش بررسی کردن را دارد. در این مطلب می‌خواهیم شما را با جثه و مقیاس واقعی برخی از غول پیکرترین تانک‌ها آشنا کنیم.

۵ تانک غول پیکری که بسیار سنگین‌تر و بزرگ‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید

Char ۲C

Char ۲C، یک تانک جنگی فوق سنگین فرانسوی، یکی از بزرگترین تانک‌هایی است که تاکنون وارد خدمت شده است. طراحی و ساخت این تانک توسط FCM، یک کسب و کار کشتی سازی، چیز‌های زیادی در مورد بلندپروازانه بودن آن از لحاظ جثه و حجمش برای گفتن دارد. این تانک در ابتدا دارای موتور‌های ۶ سیلندر مرسدس بود، اما آنقدر بزرگ بود که این موتور‌ها در نهایت با میباخ‌های ۲۵۰ اسب بخاری جایگزین شدند – البته دو موتور! حتی با وزن زیاد خود، Char می‌توانست به حداکثر سرعت ۱۲ کیلومتر در ساعت برسد. اگه چه این سرعت و چابکی چندان قابل توجه به نظر نمی‌رسد، اما در کمال تعجب، در مقایسه با تانک‌های دیگر در آن زمان، این تانک از قدرت مانور بالایی برخوردار بود. برای اینکه کمی بیشتر بزرگی جثه این تانک را درک کنید، باید بدانید که Char ۲C به یک تیم ۱۲ نفره از خدمه برای فعالیت نیاز داشت.

اما Char ۲ در واقع چقدر بزرگ بود؟ طول تانک ۱۰.۳ متر، ارتفاع آن کمی کمتر از ۴ متر و عرض آن ۲.۹۵ متر بود، در حالی که وزنش بین ۶۹ تا ۷۷ تن برآورد می‌شود. اندازه و وزن قابل توجه Char ۲C هم یک موهبت و هم یک نفرین بود –، زیرا برای نفوذ به مکان‌های محافظت شده عالی بود، اما خیلی سنگین و جابجایی آن دشوار بود. وزن این تانک در واقع آن را به یکی از سنگین‌ترین تانک‌های عملیاتی تبدیل کرد تا اینکه تایگر II در سال ۱۹۴۴ معرفی شد. این تانک دارای یک توپ ۷۵ میلی متری APX ۱۸۹۷ و چهار مسلسل ۸ میلی متری بود که یکی از آن‌ها در برجک عقب قرار داشت. زره آن نیز برای دوران خود بسیار قابل توجه به نظر می‌رسید – ۴۵ میلی متر در جلو و ۳۵ میلی متر در اطراف برجک اصلی.

منبع: fararu-747030

نظر شما