شناسهٔ خبر: 67300540 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

با ادعای روزنامه توتو اسپورت ایتالیا

جزئیات مذاکره استقلال و پرسپولیس با استرا و ماتزاری!

روزنامه معروف توتو اسپورت مدعی شد که استراماچونی و ماتزاری در روزهای اخیر به پیشنهادات استقلال و پرسپولیس پاسخ منفی داده‌اند، مگر آنکه اتفاقات دیگری در آینده رخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بحث انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس و ماندن یا قطع همکاری نکونام و استقلال، سوژه این روزهای فوتبال ایران است. سرخ‌ها در حال انجام مذاکرات فشرده با گزینه‌های مورد نظر خود هستند و در سمت مقابل نیز آبی‌ها امروز تصویری از نکونام را منتشر کردند، ولی همچنان شایعات پیرامون وی وجود دارد.

بامداد پنج‌شنبه بود که جیانلوکا دی مارزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی با انتشار توییتی از توافق میان والتر ماتزاری و پرسپولیس خبر داد، اما یک روز بعد، نیکولو اسکیرا، خبرنگار گاتزتا دلو اسپورت مدعی شد که توافق بین طرفین به هم خورده است.

حالا نیز روزنامه معروف توتو اسپورت ایتالیا، در گزارشی به بررسی وضعیت سرمربیان مطرح ایتالیایی پرداخته و از پیشنهاد الاتحاد به استفانو پیولی خبر داده است. توتو اسپورت در ادامه به خبر جالب دیگری پرداخته و نوشته است که احتمالاً ماتزاری به پرسپولیس نرود و در انتظار پیشنهاد بهتری بماند.

اما نکته جالب این گزارش توتو اسپورت، ادعایی قابل توجه درخصوص پیشنهاد استقلال به آندره‌آ استراماچونی است. جایی که این روزنامه مدعی شده که آبی‌پوشان به‌تازگی به دنبال جذب سرمربی سابقشان بوده‌اند، اما استرا به این پیشنهاد پاسخ منفی داده است.

2046287

چنانچه ادعای توتو اسپورت صحت داشته باشد، مذاکرات استقلال با استراماچونی، آن هم در شرایطی که وضعیت جواد نکونام نامشخص بوده، قابل توجه خواهد بود.

در زیر، گزارش توتو اسپورت از منتفی شدن دربی میان ماتزاری و استراماچونی را می‌خوانیم. البته این روزنامه نوشته است این دربی در شرایطی منتفی است که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و این دو سرمربی تصمیم به حضور در ایران نگیرند:

2046286

دیروز در جبهه مربیان، خبری دیگر منتشر شد و آن، علاقه جدی پرسپولیس به والتر ماتزاری بود. ماتزاری، که از تجربه نه‌چندان موفق خود در ناپولی برگشته است، مزایا و معایب این پیشنهاد را ارزیابی کرده است.

از جمله مزایای حضور در پرسپولیس، قطعاً استحکام تیمی است که در آخرین دوره لیگ برتر خلیج فارس، با یک امتیاز برتری نسبت به استقلال قهرمان شده و به نوعی به یوونتوس ایران معروف است. از جمله معایب، مشکلات لجستیکی است که برای همه واضح است و چندان ساده نیست.

تردیدها برای رفتن به ایران، بیشتر از انگیزه‌هایی است که به سمت پذیرش پیشنهاد از سوی ماتزاری می‌رود. به نظر می‌رسد که ماتزاری در انتظار دریافت پیشنهادهای جدیدتری خواهد ماند، مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره‌ای بیفتد.

در همین زمینه، باید به یک پشت‌پرده کوچک اشاره کرد که مربوط به آندره‌آ استراماچونی است. جایی که استقلال حاضر بود برای بازگرداندن او به ایران پل‌های طلایی بسازد و پیشنهادی به سرمربی سابق اینتر ارائه کرد، اما این دلبری، دو طرفه نبود.

باید گفت که این موضوع قطعی است که تا چند سال پیش، فکر کردن به یک دربی تهران بین پرسپولیس ماتزاری و استقلال استراماچونی، خیال‌پردازی به نظر می‌رسید. اما اگر اینطور نشود، تنها به این دلیل است که این دو انتخاب‌های متفاوتی کرده‌اند.

2046288

نظر شما