شناسهٔ خبر: 67300438 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

سردار حاجی زاده در جمع اساتید بسیجی:

مسئولان ایرانی دنبال جنگ نیستند اما اجازه عبور دشمن از خطوط قرمز را نمی دهند

سردار حاجی زاده با تصریح بر این که اسرائیلی‌ها در حمله به کنسولگری ایران دچار خطای محاسباتی شدند، گفت: مسئولان ایرانی به دنبال جنگ نیستند اما خطوط قرمزی دارند که اسرائیلی‌ها فکر آن را نکرده و تصور نمی‌کردند که ایران پاسخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با موضوع «آثار و پیامدهای عملیات وعده صادق» با سخنرانی سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه ۳۰خردادماه به همت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با حضور اساتید بسیجی حوزه علمیه قم برگزار شد.

سردار حاجی‌زاده با گرامیداشت دهه ولایت، به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق به جنایت اسرائیل در زمینه کنسولگری ایران در سوریه بازگشت دارد و چرایی آن نیز عملیات طوفان‌الاقصی است که با یک پیروزی راهبردی همراه بود، از این‌رو اسرائیلی‌ها به دنبال جبران این شکست بودند که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند "شکست آن‌ها قابل ترمیم نیست".

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها در ۹ماه گذشته فقط توانسته‌اند کودکان و زنان را به شهادت برسانند و تنها پیروزی آن‌ها، پیروزی تاکتیکی بود که این هم جبران‌کننده شکست راهبردی نیست، از این‌رو موجودیتش در خطر افتاده است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه اسرائیل برای جبران شکست راهبردی خود به کنسولگری ایران حمله کرد، افزود: اسرائیل با بررسی‌های خود دریافت که در سرزمین فلسطین به بن‌بست خورده است از این‌رو قصد حمله به حزب‌الله را داشت اما چون ریسک آن بالا بود به کنسولگری ایران حمله کرد تا چند سردار سپاه را در منطقه‌ای که سرزمین ایران است، به شهادت برساند تا از این طریق بتواند پیروزی راهبردی را به‌دست آورد، به همین دلیل بعد از حمله، شروع به رجزخوانی کرد.

وی با تصریح بر این که اسرائیلی‌ها در حمله به کنسولگری ایران دچار خطای محاسباتی بودند، افزود: مسئولان ایرانی به دنبال جنگ نیستند اما خطوط قرمزی دارند که اسرائیلی‌ها فکر آن را نکرده و تصور نمی‌کردند که ایران پاسخ دهد.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسرائیلی‌ها متوجه شدند پاسخ ایران قطعی است، از طریق واسطه‌ها شروع به تهدید کردند اما پس از گذشت چند روز که متوجه شدند ایران به تهدیدها توجهی نمی‌کند و به‌دنبال پاسخ، آن هم نه از طریق نیروهای نیابتی بلکه از داخل سرزمین ایران است، به التماس افتادند و از طریق کشورهای همسایه خواهش کردند که به‌صورت خفیف پاسخ دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شهید رئیسی و امیرعبداللّهیان در عملیات وعده‌صادق اشاره و بیان کرد: در اجرای عملیات وعده صادق، دولت، دیپلماسی و رسانه در کنار میدان و نیروهای مسلح قرار گرفتند که نتیجه این عملیات بسیار ارزشمند شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کرد: اگر اراده مقام معظم رهبری نبود هیچ فردی جرأت انجام دادن چنین کاری را نداشت و این عملیات همانطور که پیروزی راهبردی برای ما بود، شکستی به شکست‌های اسرائیل اضافه کرد.

در انتهای همایش سردار حاجی‌زاده حدود یک ساعت به سؤالات مخاطبین پاسخ داد.

نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده نشست تبیینی بصیرتی-سیاسی با حضور سردار حاجی‌زاده

نظر شما