شناسهٔ خبر: 67300190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

همه شوهران اشرف پهلوی و ازدواج‌های پرحاشیه او همه شوهران اشرف پهلوی و ازدواج‌های پرحاشیه او

اشرف پهلوی بار‌ها ازدواج کرد و به ادعای بسیاری، معشوقه‌های فراوانی داشت. به گزارش روزیاتو، اشرف پهلوی چند بار ازدواج کرد و همسران او چه کسانی بودند؟ نخستین ازدواج اشرف به خواسته پدرش انجام شد و وی با علی‌محمد قوام ازدواج کرد. خود اشرف در خاطراتش می‌نویسد: پدرم ما را صدا کرد و گفت موقع ازدواجتان

صاحب‌خبر -

اشرف پهلوی بار‌ها ازدواج کرد و به ادعای بسیاری، معشوقه‌های فراوانی داشت.

به گزارش روزیاتو، اشرف پهلوی چند بار ازدواج کرد و همسران او چه کسانی بودند؟

نخستین ازدواج اشرف به خواسته پدرش انجام شد و وی با علی‌محمد قوام ازدواج کرد. خود اشرف در خاطراتش می‌نویسد:

پدرم ما را صدا کرد و گفت موقع ازدواجتان است و دو نفر براى شما در نظر گرفته شده است. اما چون شمس خواهر بزرگتر است، انتخاب اول با اوست و دومى هم نصیب تو خواهد شد.

همه شوهران اشرف پهلوی و ازدواج‌های پرحاشیه او

حسین فردوست در خاطراتش می‌نویسد:

بدبختی شوهران اشرف این بود که پس از ازدواج اشرف از قیافه شان بیزار می‌شد و تحمل دﯾدنشان را نداشت. او مدتی زن احمد شفیق بود و سپس از او جدا شد و در ھمان زمان در مسافرتی به پارﯾس عاشق فردی به نام مهدی بوشهری گردﯾد.

مهدی بوشهری نوه معین التجار بود؛ کسی که بخاطر خریدن باغ لاله زار از ناصرالدین شاه به شهرت رسیده بود. بوشهری و اشرف به مدت چهار سال به روابط خود ادامه دادند و نهایتاً در سال ۱۳۳۵ و ۱۸ روز پس از طلاق اشرف از احمد شفیق در پاریس ازدواج کردند.

برای فرد حریصی، چون بوشهری، ازدواج با اشرف فرصتی مناسب برای ترقی بود. او توانست با استفاده از رانت «والاحضرت» وام‌های کلانی از دولت بگیرد و هیچگاه این وام‌ها را پس نداد و در عوض گوشه‌ای از باغ لاله زار را داد. همچنین بخش مهمی از سهام بانک ملی از آن بوشهری بود.

یک سال پس از ازدواج آن‌ها اشرف از بوشهری متنفر شد و آن دو دیگر فقط اسماً زن و شوهر بودند. اما بوشهری به خواسته‌اش رسیده بود و توسط این وصلت موفق شد به پاریس برود و ایران ایر را در دست بگیرد. همچنین تعدادی رستوران و عکاسی در پاریس تاسیس کرد و وام‌هایی از شاه گرفت که بازپس نداد. شاه او را سفیر سیار خود و مسئول فستیوال‌های بین المللی ایران کرد و به زودی بوشهری به یکی از ثروتمند‌ترین افراد ایران تبدیل شد.

پس از انقلاب نیز بوشهری در پاریس ماند و اشرف راهی ایالات متحده شد. برخی مانند حسین فردوست معتقدند آن دو هیچ گاه جدا نشدند و بوشهری شوهر اسمی اشرف باقی ماند.

منبع: fararu-747032

نظر شما