شناسهٔ خبر: 67300135 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

رشد نامتعارف مصرف برق در اواخر بهار

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرد: رشد نامتعارف و بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق در واپسین روزهای فصل بهار امسال انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در آخرین روزهای فصل بهار نصاب‌های جدیدی در صنعت برق کشور ثبت شده است ادامه داد: ثبت نصاب تقاضای مصرف برق ۷۳ هزار و ۶۴۵ مگاواتی در کشور که بیشترین رقم اوج بار سال گذشته که در ۱۵ مرداد سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاده بود حدود ۲۰۰ مگاوات کمتر از اوج بار امسال بود واقعاً شوکه کننده بود.

وی افزود: نصاب عجیب دیگر دمای بالای ۵۰ درجه شهر اهواز و چند شهر دیگر استان خوزستان بود که به موجب آن در روز گذشته اهواز به عنوان گرم‌ترین شهر جهان اعلام شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان تقاضای مصرف برق برای روزهای انتهایی بهار رشد فزاینده ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: رشد متعارف مصرف برق سالانه معمولاً ۳ تا ۵ درصد است که عدد ۱۰ درصد در حال حاضر رشد مصرف بالایی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه بیشترین انرژی مصرفی روزانه هم ۱۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده است و به میزان یک میلیارد و ۵۵۱ میلیون کیلووات ساعت رسیده است، افزود: اکثر استان‌ها در کشور به غیر از مناطق آذربایجان، مازندران و خراسان میزان تقاضای مصرف برق در زمان اوج بار مصرف سال قبل را پشت سر گذاشتند و این نصاب‌های جدیدی که با فاصله زمانی کم ثبت می‌شود نشان می‌دهد مصرف برق در کشور بسیار بالاست.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: با آغاز فصل گرم تابستان امیدواریم شاهد همکاری و مشارکت هموطنان در کاهش مصرف برق باشیم.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد از مردم درخواست کرد: با شرکت در پویش با انرژی از جوایز ارزنده مدیریت مصرف برق شامل ۳۰۰ خودرو و میلیون‌ها جایزه ارزشمند، لوازم خانگی و دیجیتال بهره‌مند شوند.

وی همچنین به طرح پاداش صرفه‌جویی سال گذشته نیز اشاره کرد که کماکان امسال تابستان هم به قوت خود باقی است و همه هموطنان با راهکارهای ساده‌ای همچون تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی می‌توانند نسبت به کاهش مبلغ قبض برق خود و دریافت جوایز و پاداش صرفه‌جویی اقدام کنند.

نظر شما