شناسهٔ خبر: 67299819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

تغییر نظر عجیب؛

قالی باف انتخابات ۸۴: با اصل فیلترینگ موافقم | قالی باف ۵ ماه پیش: محکم از طرح صیانت دفاع کرده ام | قالی باف انتخابات ۱۴۰۳: با فیلترینگ مخالفم!

در حالی که در سومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برخی از کاندیداها سعی کردند تا مخالفت خود را با فیلترینگ فضای مجازی نشان دهند، بررسی سوابق مواضع محمدباقر قالی باف به وضوح نشان می دهد که وی از حدود ۲۰ سال قبل که قصد رئیس جمهور شدن داشت به صراحت اعلام کرده بود با فیلترینگ موافق است!

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط، قالی باف در خرداد سال ۸۴ در پاسخ به پرسش دو نفر از دست‌اندرکاران حوزه‌ی فناوری اطلاعات که نظرش را درباره‌ی استفاده از ماهواره و فیلترینگ سایت‌ها جویا شدند، اظهار داشت: «ما اصل فیلترینگ را قبول داریم ولی حوزه‌ی فیلترینگ نباید گسرش پیدا کند چراکه در این صورت اصل فیلترینگ زیر سوال می‌رود...» (روزنامه‌ی «اقبال» ۱۹ خرداد ۸۴، ص ۳)
جالب اینجاست که وی ۱۶ سال بعد در کسوت ریاست‌ دور یازدهم مجلس شورای اسلامی، نشان داد که اعتقادش به فیلترینگ هم‌چنان پابرجاست!
او در واکنش به هجمه ها که پیرامون مواضع مبهمش درمورد طرح صیانت مطرح شده بود بیان داشت:"برخی شایعه می‌کنند که قالیباف نمی‌خواهد فلان کار را انجام دهد. در حالی که من در مورد طرح صیانت یک رشته توئیت زدم و محکم هم از طرح صیانت دفاع کردم"
این موضع قالی بافمربوط است به حدود ۵ ماه پیش
حالا اما با توجه به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، به طور ناگهانی قالی باف از مخالفان فیلترینگ شده است!
چگونه می شود ۱۸۰ درجه تغییر نظر در چنین ماجرایی اتفاق بیوفتد؟
از کجا معلوم این اظهارات وی صرفا برای اغفال مردم و کسب رای نباشد؟!

نظر شما