شناسهٔ خبر: 67299646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دفاع سعید جلیلی از پیام‌رسان‌های داخلی+فیلم

اقتصادنیوز : سعید جلیلی از پیام‌رسان‌های داخلی تجلیل کرد و گفت: کار بزرگ انجام دادند، یعنی برخورد فعالانه داشتند و نه منفعلانه.

صاحب‌خبر -

سعید جلیلی در سومین مناظره که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: درود می‌فرستم به کاربرانی که در موضوع فضای مجازی منفعل برخورد نکردند؛ فعال برخورد کردند. سعی کردند سوار آن بشوند و حکمرانی کنند.

وی ادامه داد: پیام رسان های بله و سروش و ایتا و روبیکا و نشان و بلد و اسنپ و تپسی و کافه بازار و بادصبا و... کار بزرگ انجام دادند یعنی برخورد فعالانه داشتند و نه منفعلانه.

جلیلی اظهار داشت: امروز سکوهای مجازی نقش مهمی در حکمرانی دارد؛ خیلی از قدرتها و دولتها به دنبال بین المللی کردن سکوهای خود هستند و یا قوانین سختگیرانه گذاشتن برای سکوهای دیگران. مثلا کاری که امریکا با تیک تاک کرد. اروپا هم قانون دوقلو تصویب کرد و برای آمریکا و کشورهای دیگر هم حتی محدودیتهایی قائل شد.

جلیلی گفت: نگرانی از هوش مصنوعی این است که داده غلط گسترش یابد. اگر با استفاده از ظرفیت‌هایی که هست برای هر کسی که محتوا تولید می‌کند ۱۰ درصد هزینه اینترنت را بپردازید، چقدر اشتغال ایجاد می‌شود و چقدر درامد کسب خواهند کرد. میلیون‌ها نفر با تولید محتوایشان می‌توانند درآمد کسب کنند.

وی گفت: امروز نشان جای ویز را گرفته چون خدمات خوبی داده است. خیلی از سکوهای دیگر هم همینطور. سکوهای ارتباطی می‌توانند سکوی جهش مردم ایران باشند.

نظر شما