شناسهٔ خبر: 67299240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

کنایه قالیباف به وعده پورمحمدی درباره لایحه حجاب/نظر کاندیدای ریاست‌جمهوری درباره برخورد با زنان+فیلم

اقتصادنیوز: محمدباقر قالیباف گفت: لایحه حجاب که آقای پورمحمدی گفت آن را پس می گیرد، همه بخش های آن به سمت این است که کار ایجابی انجام بشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، سومین مناظره انتخاباتی، با موضوع فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» از شبکه یک سیما پخش شد.

محمدباقر قالیباف در بخش دوم سخنرانی خود درباره زنان گفت: بدپوششی و بی حجابی حتماً آفت خانواده و جامعه ماست و نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیفتد. اما مسئله این است که چگونه؟ آقای پورمحمدی گفت لایحه حجاب و عفاف را پس می‌گیرد؛ این لایحه هنوز به قانون تبدیل نشده و مسیر خود را طی می‌کند. اما همه‌ این قانون به موضوع ایجابی پرداخته است.

وی ادامه داد: نمی‌شود بدون احترام و با تنش و با خشونت کاری کرد؛ همه اینها محکوم است. ۳۲ دستگاه طبق قانون مسئولند در این زمینه و باید نقش فرهنگی داشته باشند؛ کارشان را انجام نمی‌دهند و خلاصه می‌شود در پلیس ما. بعد این اتفاقات می‌افتد که هیچکدام از ما نمی‌پسندیم و باید جلوی این چیزها را بگیریم.

قالیباف گفت: در قانون خانواده و جوانی جمعیت بحث زن و خانواده را بعد از ۱۵ سال تصویب کردیم. در لایحه مبارزه با خشونت در منزل و بیرون، ظلمی که به زنها می شود را پرداخته‌ایم. الان در کمیسیونها تصویب شده است و در صحن مجلس است و مراحل سیر خود را طی می کند. 

وی ادامه داد: در شهرداری مرکز مداخله برای زنان را ایجاد کردم. اگر زن در خانه مشکلی پیدا کرد و مرد ناجوانمردی زن را بیرون کرد، کاری کرده بودیم که آن خانم شب بتواند در جای امنی حضور یابد. تنش و برخورد با زنان محکوم است.

قالیباف ادامه داد: لایحه حجاب که آقای پورمحمدی گفت آن را پس می گیرد همه بخش های آن به سمت این است که کار ایجابی انجام بشود.

نظر شما