شناسهٔ خبر: 67298518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

پوتین: سه گانه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهیم

پوتین در نشستی با فارغ‌التحصیلان موسسات آموزشی عالی نظامی گفت: برنامه‌های ما شامل توسعه بیشتر سه گانه هسته‌ای به عنوان تضمین بازدارندگی استراتژیک و حفظ توازن قدرت در جهان است.

صاحب‌خبر -

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه اعلام کرد که قصد دارد سه‌گانه هسته‌ای کشورش شامل سلاح، بمب‌افکن و زیردریایی‌های هسته‌ای را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، پوتین در نشستی با فارغ‌التحصیلان موسسات آموزشی عالی نظامی گفت: برنامه‌های ما شامل توسعه بیشتر سه‌گانه هسته‌ای به عنوان تضمین بازدارندگی استراتژیک و حفظ توازن قدرت در جهان است.

در همین حال رئیس جمهور روسیه گفت که کشورش آماده گفتگوی گسترده در مورد ایجاد یک سیستم امنیتی اوراسیایی با انجمن‌های مختلف از جمله ناتو است.

پوتین افزود: اخیراً، در جلسه‌ای با مقامات وزارت امور خارجه، چشم‌انداز خود را برای تلاش در ایجاد امنیت برابر و غیرقابل تقسیم در اوراسیا تشریح کردم. ما آماده گفتگوی گسترده بین‌المللی در مورد این موضوعات کلیدی و حیاتی، با همکارانمان در سازمان همکاری شانگهای، کشور‌های مستقل همسود، اتحادیه اروپا، بریکس و سایر انجمن‌های بین‌المللی از جمله کشور‌های اروپایی و ناتو هستیم.

وی ادامه داد چنین بحثی به طور طبیعی تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که این طرف‌ها هم آماده آن باشند.

نظر شما