شناسهٔ خبر: 67297919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه نهاوند:

حضور در انتخابات تکلیف شرعی و وظیفه ملی است

حوزه / حجت الاسلام مغیثی گفت: حضور در انتخابات، تکلیف شرعی و وظیفه ملی است و مشارکت حداکثری مایه استحکام نظام و وحدت ملی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام‌ عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: این قوه ملجا و پناه مظلومان است و یاد شهیدان بهشتی و شهدای حادثه هفتم تیر را گرامی می‌داریم.

وی افزود: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، حتی کسانی که انقلاب و اسلام را قبول ندارد در انتخابات شرکت کنند چرا که همه خواهان ایرانی قوی و با عزت هستیم و شرکت در انتخابات ادامه راه شهیدان رجایی و رئیسی است.

امام جمعه نهاوند یادآور شد: حضور در انتخابات، تکلیف شرعی و وظیفه ملی است و مشارکت حداکثری مایه استحکام نظام و وحدت ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: کسانی که تبلیغ می‌کنند و ستاد دارند و کسانی که رأی می‌دهند، باید رضای خدا را مدنظر داشته باشند و بر اساس حق و حقیقت قضاوت کنیم و رأی بدهیم.

حجت الاسلام‌ مغیثی ابراز کرد: صهیونیست‌ها با پشتیبانی آمریکا و با سلاح‌های آن‌ها در حال جنایت در غزه هستند و هزاران کودک و زن بی‌گناه را به خاک و خون کشیده‌اند، ولی سردمداران اروپا و آمریکا سکوت کردند و حامی صهیونیست‌ها هستند.

وی تأکید کرد: وجدان‌های مردم دنیا بیدار شده ولی حکومت‌های غربی و آمریکایی مشغول کارهای خود هستند، ولی ظلم پایدار نخواهد ماند.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: بشریت از ظلم و جنایت بیزار و به دنبال عدالت و انسانیت است و نیاز به منجی و کسی دارد که به این ظلم و ستم پایان دهد و امیدواریم آن روز را درک کنیم.

وی به نقشه‌های دشمن برای ایجاد ناامیدی در کشور اشاره کرد و گفت: باید هوشیار باشیم و نگذاریم دشمن‌ با سیاه‌نمایی، دروغ و تهمت، ارزش‌ها و نقاط مثبت انقلاب را زیر سوال ببرد، این وظیفه ما است که بیان واقعیت را در دستور کار داشته باشیم.

حجت الاسلام مغیثی ابراز کرد: صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف را جدی بگیریم، این مهم وظیفه شرعی است و باید به فرهنگ تبدیل شود، هرجایی که دیدیم انرژی هدر می‌رود وظیفه داریم تا صرفه‌جویی کنیم.

وی تصریح کرد: روز پنج‌شنبه مراسم شهدای هفتم تیر و شهید آیت‌الله حیدری و چهلمین روز شهادت شهید رئیسی و شهدای خدمت در مصلای نماز جمعه نهاوند برگزار می‌شود که از همشهریان برای حضور در این مراسم دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام. /

نظر شما